Is het tonen van een filmposter die beslist niet geschikt is voor kinderen onder de pakweg 10 jaar gewoon toegestaan ?
Binnenkort komt de horrorfilm 'Sint' (leeftijdsindicatie : 16+) in de bioscoop, en voor de reclame zal onderstaande poster onder andere in abri's en langs de weg worden opgehangen.
Nu ben ik zelf al uit de kleine kinderen en ik houd wel van een lekkere griezelfilm, maar ik kan me voorstellen dat kleine spruitjes die nog heilig in Sint geloven, niet echt in de feeststemming komen van een dergelijke poster. Ik ken zelfs volwassenen die het maar matig zullen kunnen verteren.
Mag dit nu eigenlijk zomaar, of moet een dergelijke reclame-uiting voldoen aan het criterium 'geschikt voor alle leeftijden' ? Je mag toch ook geen posters ophangen met expliciete sex-scenes als die in een film zitten ?
Zijn de mazen in de wet groot genoeg voor een dergelijke demonstratie van gebrek aan fatsoen, beschaving en inlevingsvermogen ?
Toegevoegd na 1 minuut:
(Eventueel protest tegen deze reclame-uiting kun je sturen aan Info@Nicam.cc en/of info@reclamecode.nl )
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.