Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe precies kan een luchtballon landen ?

sinterklaas komt hier zaterdag in een luchtballon.
is dat niet gevaarlijk met zoveel kinderen op de grond ?

14 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Lijkt me een knappe prestatie. Een luchtballon is niet of nauwelijks te sturen. Dit kan alleen door hoger of lager te gaan varen waardoor je in een andere luchtstroom komt. De landingen gaan over het algemeen wel goed, maar een piloot weet vooraf nooit precies waar hij uiteindelijk terecht komt. Aan het einde van de vaart zoekt hij een geschikte landingsplaats zoals een groot weiland. Dat je vooraf de landingsplaats al kan bepalen lijkt me dan ook sterk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het zal wel meevallen. Als men een luchtballon hun staanplaats zien naderen en daardoor een botsing vermoeden, heb ik zo het gevoel dat men uit de weg zal gaan...

Als de wind goed staat en de piloot goed is, komt het allemaal goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een luchtballon landt redelijk precies. Dat wil zeggen dat hij netjes midden in een weiland kan landen. Maar dat kan alleen als het weer ook mee zit.

Het gebeurt wel eens dat ze door een windvlaag nog meters worden meegesleurd en zo in een sloot terecht komen.

Wanneer er publiek bij is, zal dat op veilige afstand gehouden worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een luchtballon kan redelijk precies landen. Maar wat hij niet kan, is van te voren bepalen waar hij naar toe gaat. Dus het is maar afwachten in welk weiland hij precies terecht komt. Zal de boer blij mee zijn, met een horde kinderen op z'n weide.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een luchtballon kan niet precies landen
het gevaarte is namelijk niet besturen en is afhankelijk van de wind
ik heb er ook een keer ingezeten en toen we wilden landen {1.5 m boven de grond} kwam er een behoorlijke windvlaag die ons bijna 30 meter verder in de zwarte grond neerkwakte
want we vielen letterlijk uit de mand omdat die op de zijkant viel en niet netjes op de bodem

dus als de sint landt ga dan met je kids op veilige afstand staan en ga naar hem toe zodra hij veilig geland is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig zijn die manden erg sterk, ze kunnen wel tegen een stootje. En als er geen al te harde wind staat, kan een goede ballonvaarder een precisielanding uitvoeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding