Gehoord van een initiatief om kerstpakketten weg te geven, is dit al eerder gebeurd? en wie bepaalt wie de gelukkige ontvanger wordt?
Weet niet zeker.
Maar dat bedoel ik ook niet , nee .
Dit jaar gaat zelfs een deel van de bonus uitgedeeld worden..en waarom ook niet? Ik denk overigens dat elke voedselbank een pakket aanneemt als je geen bestemming hebt.
Daar had ik nog niet aan gedacht...
Dan blijf je annoniem als gever, en dat is beter voor mezelf..
Bedankt voor de vraag, en het idee ;-)
Want bereiken kun je ze anders niet, dat loopt niemand van de daken te schreeuwen lijkt me zo... En ja, dat is dan een politiek probleem, waar tijdens de verkiezing aan moet worden gedacht.....
Het probleem is daar, dat een beetje meer geld een flinke val in inkomen veroorzaakt. Maar het probleem is inderdaad mensen kunnen bereiken, maatschappelijk werk kan helpen, maar voor een deel maar. Lang niet iedereen heeft contact met maatschappelijk werk tenslotte Het is wel degelijk een probleem en de politiek is met heel andere dingen bezig, al jaren , dus dat schiet niet zo op.
De kerk in mijn gemeente is een PKN gemeente. Ik draag zelf mensen voor voor een Kerstpakket die ik tegenkom in het vrijwilligerscircuit - administratieve hulp, waar onder belastinghulp. De meeste adressen zijn adressen van mensen die veelal niet aangesloten zijn bij een kerk. Veel mensen met een inkomen op bijstandsniveau, ook allochtonen en Moslims. Bij deze laatste groepen wordt er wel op gelet dat er geen varkensvlees in het pakket zit.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.