Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Nieuwe stijl AH euroshopper wenselijk of niet?

De Euroshopper van AH is niks op aan te merken wat de kwaliteit betreft, maar heden is alles in een kleur en daarmee ook duidelijk dat je op de koopjes uit bent. Snijden ze zich zelf daarmee niet in de vingers?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelul wat kwaliteit betreft, de rest klopt

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik begrijp uit je vraag, dat je je afvraagt of het verstandig is van AH om de Euroshopper spullen zo'n opvallende verpakking te geven, omdat klanten liever niet willen dat anderen denken dat ze op koopjes uit zijn.
M.a.w. als je met een totaal rood gekleurde winkelkar, vol met Euroshopper-spullen, in de kassa-rij niet wat meewarig wordt aangekeken, omdat je blijkbaar niet het geld hebt om "echte" spullen te kopen.

Ik denk dat niemand (arm of rijk) er meer een punt van maakt, dat je goedkope spullen koopt, of b.v. al je boodschappen bij ALDI doet. Dat heet tegenwoordig gewoon prijsbewust. Zelfde geldt voor Euroshopper. Een jaar of 10-20 geleden was dat een tikkeltje anders, en had men een ander beeld van een ALDI shopper, en werd aangezien voor iemand die maar weinig geld had, en werd ook direct ingedeeld in een lagere sociale klasse.

Zelf vind ik deze verandering niet zo verstandig, omdat ik niet zo houd van steeds maar verandering in logo, stijl, verpakking, inhoud, prijs en plek waar je het kunt vinden in de winkel. Ik denk dat een klant ook van een beetje "rust" houdt. Maar misschien ben ik wel de enige, en dan moet AH dit vooral doen. ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, de klant redeneert dat als het er goedkoop uitziet het ook wel goedkoop zal zijn. Men is dan eerder geneigd om het product aan te schaffen, omdat het 'zo lekker' goedkoop is.

Ook staat AH bekend als dure winkel. Met euroshopper willen ze ook klanten binnenhalen die minder te besteden hebben en anders naar een minder luxe supermarkt gaan.
(Lees meer...)
paulus811
14 jaar geleden
Dit is,wat Appie er zelf van zegt:
Euro Shopper in een nieuw jasje
Ons Euro Shopper assortiment is nu uitgebreider dan ooit. En allemaal in een nieuwe verpakking, met een frisse en moderne uitstraling. De kwaliteit en prijs van de producten veranderen uiteraard niet, maar de nieuwe verpakkingslijn zorgt ervoor dat u de producten makkelijker door de hele winkel terug kunt vinden

Toegevoegd na 13 minuten:
. ..
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is duidelijker te zien of het van euroshopper is. En als je dat koopt, koop je het meestal bewust voor de lage prijs. Dus wenselijk :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het makkelijk, het merk is herkenbaar en wat anderen ervan denken als ik geen zin heb meer uit te geven voor een andere merknaam, dat zal me worst wezen.
Wel grappig: ze hebben alle namen in het Engels op de verpakkingen gezet, behalve de geraspte kaas :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image