Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik zorgen dat ik wat meer kan eten?

Ik ben op een dieet, omdat ik last van heb van mijn darmen en mag niet teveel brood meer eten, dus ik eet nu sla tussendemiddag, sla met komkommer, tomaat e.d. ik werk op een kinderdagverblijf en moet echt heel snel eten om tegelijk met de kinderen klaar te zijn, brood eten gaat een stuk sneller. ik kan het ook niet maken om langer te blijven eten wanneer de kinderen al klaar zijn, dan moeten mijn collega's alles opruimen en de kinderen op bed leggen. hoe kan ik zorgen dat ik wat meer sla kan eten dan ik nu doe, maar wel op tijd klaar ben? ik eet tegelijkertijd met die kinderen aan tafel, omdat ik ook ondertussen broodjes voor ze moet smeren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Kun je beter een bak yoghurt met vruchten eten.
Dat lepel je zo naar binnen.

Eventueel maak je het vantevoren klaar: kleine stukjes fruit of de hele zaak in een blender: hapt lekker weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Op momenten voor of na de maaltijd en wanneer het kan kun je misschien nog wat vezels bijtanken (voor zover je dieet het toelaat)Als de kinderen in bed liggen kun je dan nog iets van een mueslireep oid eten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alleen maar sla!!je bent toch geen geit...
omdat je op dieet bent mag je wel wat meer variatie bedenken, bv
crackers met een tomaat erop
magere vruchten yoghurt
enz enz
je moet van je eten met de kinderen een spel maken.. wie het langzaamst kan eten ..en dan kan jij rustig eten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt ook uit(laten)zoeken waarom je geen brood mag.
als het gaat om de gluten of het gist, kun je ook glutenvrij of zuurdesem brood kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In ieder geval door ervoor te zorgen dat die sla ergens naar smaakt en ook nog gezond is. Doe er rustig kaas, kwark, een blikje tonijn of zalm door, liefst ook met een zelfgemaakte dressing van olijfolie, mayonaise, citroensap, tuinkruiden en wat mosterd.

Ik eet regelmatig zo'n koolhydraatarme salade om op gewicht te blijven. Je moet op je werkplek die ingrediënten even mengen maar zoveel werk is dat niet. Het opeten kost echt niet meer tijd dan een paar boterhammen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image