Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

alle planteneters zijn goed eetbaar in tegenstelling tot vleeseters.
of ze lekker zijn , weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja met wat kerrie kruiden erbij zijn ze heerlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de beschermde diersoort de koala bedoelt: nee, deze buidelbeer behoort te leven in eucalyptusbomen. Bedoel je iets anders, dan graag een toelichting op de vraag.
Amadea
14 jaar geleden
Koala's zijn beschermd, dus je zult er niet aan kunnen komen zonder veel te betalen. Maar ik ga er van uit dat de vraag hypotetisch is, dat je niet echt gaat zoeken waar het verkocht wordt.
In principe kun je heel veel eten. In China honden en katten, in andere landen insecten en slangen, het is maar wat je gewend bent, en hoeveel honger je hebt.
Ik denk toch dat als ik heel erge honger heb ergens in een oerwoud, dat ik heel anders zou denken over die schattige beestjes (als iemand anders ze slacht tenminste ;)))
anneliez
14 jaar geleden
Vraag je het aan een dierenliefhebber dan zal deze ontkennend antwoorden, dat kun je niet doen!
Vraag je het een liefhebber van buitengewoon eten dan zal hij zeggen ja die zijn heel goed te eten i.c.m peulen, aardappelpuree en een goeie bourgonje.
Of het lekker is is lastiger want over smaal valt niet te twisten.
Toch ben ik er van overtuigd dat er een heleboel mensen zullen zeggen dat het vies is zonder het ooit te hebben geproefd.
In dit geval wordt veel van de smaak teniet gedaan door de hoogte van de aaibaarheidsfactor.
Vanwege hun nogal passieve levenshouding zijn ze wel erg vet maar hun herbivorische voedingspatroon zorgt wel weer voor een uitgesproken milde vleessmaak i.t.s.t ons wilde konijn dat meer een karakteristieke wild smaak heeft.
Let daar dan wel op tijdens de bereiding dat je voldoende zout gebruikt en aan het eind van de garing zeker voldoende peper. Mijn voorkeur gaat uit naar gekneusde zwartepeper korrels. Verder voldoende koriander en marjolein, afblussen met rode wijn en laten garen zo`n 125 minuten op 140 graden of ca. 1 uur per kilo. Natuurlijk checken met de thermometer.
Van de wijn maakt je nog een saus en klaar is je gerecht.
Een nadeel is wel dat je voor een koala burger behoorlijk lang onderweg bent en geen goedkoop avontuur is, ik zou het daarom maar laten bij een kipburger of zo wel zo lekker en niet zo duur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
deze kun je niet eten
zijn dus ook niet lekker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing