Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

alle planteneters zijn goed eetbaar in tegenstelling tot vleeseters.
of ze lekker zijn , weet ik niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja met wat kerrie kruiden erbij zijn ze heerlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de beschermde diersoort de koala bedoelt: nee, deze buidelbeer behoort te leven in eucalyptusbomen. Bedoel je iets anders, dan graag een toelichting op de vraag.
(Lees meer...)
Amadea
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies: Amadea +1
Amadea
14 jaar geleden
De koala leeft bijna uitsluitend in de bovenste takken van de eucalyptusboom, die ook zijn belangrijkste voedsel is. Waarom zou een mens een dier als voedsel willen hebben dat voornamelijk in Australië voorkomt en zelf alleen maar eucalyptusbladeren nodig heeft om van te leven?
Dat ze beschermd worden komt doordat ze de vorige eeuw bijna massaal zijn afgeslacht voor pelshandel.
Bron: http://www.dierenjungle.nl/index.php?id=10&c=zoogdieren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mmm amanda dan stel ik nu de vraag... hoe vaak ben je daar geweest?
en gaat uw of me eigen leven niet boven het leven van een dier?
overleven noemt men dat ook wel.
Amadea
14 jaar geleden
Daarom lijkt het mij handiger dat de vraagsteller een toelichting geeft. Of weet Piraatje wat er nou bedoeld wordt? Dan had de vraag beter kunnen zijn: "Stel dat ik in Australië als enige overblijf na een vliegtuigongeluk in de wildernis. Zou ik dan koalavlees kunnen eten?". Maar zo is de vraag dus niet gesteld. In Nederland lopen genoeg koeien en andere eetbare dieren rond, dus wij kennen geen overlevingsprobleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de vraag is simpel toch?
zijn ze eetbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sommige mensen,gaan de grenzen ook wel eens te buiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is de vraag meer: is koalavlees eetbaar - dan zal het antwoord vermoedelijk ja zijn (misschien smaken ze wel een beetje naar eucalyptus, brr).
Koala's zijn beschermd, dus je zult er niet aan kunnen komen zonder veel te betalen. Maar ik ga er van uit dat de vraag hypotetisch is, dat je niet echt gaat zoeken waar het verkocht wordt.
In principe kun je heel veel eten. In China honden en katten, in andere landen insecten en slangen, het is maar wat je gewend bent, en hoeveel honger je hebt.
Ik denk toch dat als ik heel erge honger heb ergens in een oerwoud, dat ik heel anders zou denken over die schattige beestjes (als iemand anders ze slacht tenminste ;)))
(Lees meer...)
anneliez
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wij verwende mensen..............
geloof me maar , als u echt honger heeft dan kunt u plotseling heel goed slachten.
anneliez
14 jaar geleden
Dat denk ik ook wel piraatje, maar wilde het antwoord niet te zwaar maken ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
okidoki anneliez
Vraag je het aan een dierenliefhebber dan zal deze ontkennend antwoorden, dat kun je niet doen!
Vraag je het een liefhebber van buitengewoon eten dan zal hij zeggen ja die zijn heel goed te eten i.c.m peulen, aardappelpuree en een goeie bourgonje.
Of het lekker is is lastiger want over smaal valt niet te twisten.
Toch ben ik er van overtuigd dat er een heleboel mensen zullen zeggen dat het vies is zonder het ooit te hebben geproefd.
In dit geval wordt veel van de smaak teniet gedaan door de hoogte van de aaibaarheidsfactor.
Vanwege hun nogal passieve levenshouding zijn ze wel erg vet maar hun herbivorische voedingspatroon zorgt wel weer voor een uitgesproken milde vleessmaak i.t.s.t ons wilde konijn dat meer een karakteristieke wild smaak heeft.
Let daar dan wel op tijdens de bereiding dat je voldoende zout gebruikt en aan het eind van de garing zeker voldoende peper. Mijn voorkeur gaat uit naar gekneusde zwartepeper korrels. Verder voldoende koriander en marjolein, afblussen met rode wijn en laten garen zo`n 125 minuten op 140 graden of ca. 1 uur per kilo. Natuurlijk checken met de thermometer.
Van de wijn maakt je nog een saus en klaar is je gerecht.
Een nadeel is wel dat je voor een koala burger behoorlijk lang onderweg bent en geen goedkoop avontuur is, ik zou het daarom maar laten bij een kipburger of zo wel zo lekker en niet zo duur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
deze kun je niet eten
zijn dus ook niet lekker
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding