Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Allergie & de Naet-methode: Ik heb een melk-allergie en vroeg me af of de naet-methode je er definitief vanaf helpt?

Mijn hele leven eigenlijk al een lichte melk-allergie gehad (- altijd een neus die 'vol' zit) maar afgelopen jaar is het verergerd en mijd nu ALLE producten waar melk- en melkproducten in zijn verwerkt. Nu hoorde ik dat je er met de NAET-methode van af kunt komen. Zijn er hier mensen die met de naet-methode ervaring hebben en mensen die er succesvol mee van hun (melk-)allergie zijn afgekomen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Leuke vraag! +

Al jaren ga ik met mijn kinderen naar de NAET-therapeute. Ik heb van haar begrepen dat je twee verschillende soorten allergieën hebt: energetische en mechanische. De mechanische zijn niet op te lossen, omdat ze een puur lichamelijke oorzaak hebben. Aan de energetische valt te werken.

'Mijn' NAET-therapeute doet dat door af te stemmen op het hogere Zelf, en van daaruit boodschappen op te schrijven. Vaak krijgen we oefeningen mee naar huis, en zinnen die we een aantal dagen voor onszelf hardop dienen te herhalen. Soms dienen voedingsmiddelen een tijdje vermeden te worden. Wij hebben er zeer goede ervaringen mee.

Als je allergie zo verergerd is, kan ik me voorstellen dat het inderdaard om een een energetische allergie gaat. Er kunnen wel een aantal sessies nodig zijn voordat het helemaal opgelost is. En als dat niet helemaal kan, heb je in ieder geval veel over jezelf geleerd ;-)

Succes!

Toegevoegd na 1 uur:
Het druist tegen mijn overtuiging in om alleen de kwaal te bestrijden, en niet de onderliggende oorzaak aan te pakken.

Er wordt gevraagd naar ervaringen. Als ik mijn ervaring deel, krijgt mijn antwoord een -. Waarom?!?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

NAET gaat uit van de bizarre gedachte dat allergieën veroorzaakt worden door een energieblokkade. De diagnose wordt gesteld met een spiertest. De energieblokkade kan vervolgens definitief opgeheven worden met acupressuur en/of acupunctuur.

De NAET spiertest is afgeleid van toegepaste kinesiologie. Deze pseudo-wetenschappelijke theorie is gebaseerd op het idee dat elke orgaandisfunctie samengaat met een specifieke spierzwakte.

Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor deze theorie. Het idee dat een aantal pillen in de hand de sterkte van een spier zouden kunnen meten, is absurd. Het idee dat iemand een tekort zou kunnen hebben van 20-30 duizend gram is nog gekker. De meeste vitaminepillen en supplementen bevatten slechts milligrammen of microgrammen van een vitamine of mineraal.

NAET is strijdig met de wetenschappelijke beginselen van anatomie, fysiologie, pathologie, natuurkunde en allergie. De diagnostische benadering – testen van spieren om allergieën op te sporen – heeft geen zin. De kans is groot dat men als gevolg van de behandeling tekorten aan voedingsstoffen oploopt en – zeker bij kinderen – dat er sociale problemen en eetstoornissen ontstaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing