Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom ruiken sigaretten soms vanille-achtig?

Als de buren van drie huizen verderop een sigaret roken, ruik ik soms door de gewone prikkende stank heen een zweem van een andere geur.

Die achtergrondgeur komt me vaag bekend voor. Het lijkt een beetje vanille-achtig, soms met een zweem van lavendel.

Zit die achtergrondgeur er echt in, of is dat mijn fantasie?

Als die geur echt is, waar komt hij dan vandaan?

Cryofiel
14 jaar geleden
rose
14 jaar geleden
Weet je zeker dat ze niet een pijp roken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tegenwoordig hebben ze sigaretten met een vanille smaak, dus als je buren die sigaretten roken kan het niet je fantasie zijn dat je een beetje vanille ruikt. De geur van lavendel kan heel sterk zijn, kan het dan niet zijn dat iemand gewoon lavendel planten in de tuin heeft staan...
Cryofiel
14 jaar geleden
In dit geval zou er ook wel een pijproker bij kunnen zitten - waarover ik dan overigens dezelfde vraag zou kunnen stellen. Ik ken echter andere gevallen (een rokende fietser die een heel eind voor me fietst) waar ik dezelfde achtergrondgeur meende te ruiken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

tabaksproducenten voegen soms smaakjes toe aan de tabak om het lekkerder te laten smaken.. Wat het precies is weet ik niet maar volgens mij heeft het weinig te maken met hetgeen het naar smaakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Misschien hebben die buren Indonesische roots. Dan roken zij een kretjek-sigaret. Daar zit kruidnagel in en dat geeft een kruidige geur.

Toegevoegd na 7 minuten:
de letter j hoort niet in de naam, het is kretek. Zie bijvoorbeeld http://www.kretek-cigarettes.com/
(Lees meer...)
Amadea
14 jaar geleden
of je buurman 3 duren verder op rookt een pijp!
die ruikt ook naar vanille.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je buren zullen misschien wel Black Devil sigaretten roken, die ruiken namelijk naar vanille.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien verbind je de geur van een sigaret met die vanillegeur,omdat je ooit bij een bepaalde gebeurtenis in het verleden die beide geuren tegelijkertijd hebt geroken.Het zou dus je fantasie kunnen zijn. Ik heb ooit als kind in een speeltuin een schommel tegen mijn hoofd gehad en er is toen één of ander sterk ruikend spul op de wond gesmeerd. Jaren daarna,als het over dat ongelukje ging,rook ik nog steeds dat spul.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht roken je buren pijp en gebruiken ze pijptabak waar vanille aroma aan is toegevoegd.

Dat gebeurt wel bij pijptabakken, bij voorbeeld bij de Peterson.

Het is in ieder geval voor de hand liggend dat ze iets roken (b.v. Black Devil Vanille 20) waar aan de tabak vanille is toegevoegd.
(Lees meer...)
rose
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image