Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vriezen ze in supermarkten weleens bijv. bananen in en ontdooien ze die later voor verkoop?

ik heb vaker gehad dat als ik een tros bananen koop, deze soms amper smaak hebben. ook als ze buiten de koelkast liggen. nu lees ik net ergens dat je bananen kunt invriezen en later ontdooien voor gebruik maar dat dan er smaakverlies optreedt. - is dit mogelijk de situatie ? zijn er supermarkten die bananen invriezen en later ontdooien voor de verkoop ?

1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Bananen invriezen is niet waarschijnlijk. Wel kunnen bananen 1,5 jaar(!) onderweg zijn van de plantage naar jou. Ze worden op een bepaalde temperatuur gehouden en "geconserveerd".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
SingingCoyote13
3 jaar geleden
dat convserveren op een bepaalde temperatuur - kan dat leiden tot smaakverlies van bananen ?
Als je bananen invriest verandert de textuur. Ze hebben bij lange na niet dezelfde textuur zoals jij ze nu in de supermarkt koopt. Wel weet ik dat bananen in het land van herkomst extra vroeg geplukt worden, zodat men op de eindbestemming zelf de snelheid van rijping kan beïnvloeden.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding