Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De piepers zijn zacht, kan je ze dan nog steeds eten?

Ik zit net aardappelen te schillen maar ze zijn heel zacht. Je kan er een beetje in drukken. Kan je deze nog eten of zijn ze niet goed meer?

Toegevoegd na 4 minuten:
Er zaten wel al enkele rotten tussen. Weet niet of dat nog wat uitmaakt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
80.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Ja hoor eet ze rustig. Het is wat anders als ze verrot zijn maar zacht is geen probleem. Ze zijn waarschijnlijk al wat ouder. Het komt de smaak niet echt ten goede maar opeten kan nog best.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn waarschijnlijk gewoon uitgedroogd. Als je ze even geschild in koud water legt, zuigen de cellen zich weer vol en smaken ze weer bijna als voorheen. Doe er niet meteen zout bij, want dat onttrekt nog meer water aan je pieperdjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oude aardappelen worden zacht omdat ze te weinig vocht (gaan) bevatten.

Ze zijn echter nog prima eetbaar als je enkele voorzorgjes neemt.

Nu schil je ze op de dag dat je gaat eten..maar dat moet niet.

Je moet ze de avond ervoor schillen en ze in een bak koud water laten staan tot het moment waarop je ze de volgende dag gaat koken.

De aardappelsen worden op deze wijze weer hard omdat ze zich vol water hebben gezogen.

Eet nu dus maar smakelijk!

Overigens kun je zachte aardappelen ook nog perfect eten.

Gr. Ton

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik vergat nog even te vermelden dat je de rotte aardappelen zo snel mogelijk uit je mand moet halen en weggooien.

Deze zijn niet meer eetbaar maar ze kunnen nog wèl de andere aarappelen aantasten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ze nog rustig eten,dat ze zacht zijn,wil slechts zeggen,dat ze oud zijn, maar ik zou nu wel over gaan op de nieuwe aardappelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als aardappels uitgedroogd zijn, maak ik er meestal puree van. Die ouwe knarren smaken toch al niet meer zo enorm lekker.. en voor puree geeft dat niet zo, want dat maak je op smaak met allerlei toevoegingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor je kan nog prima eten!!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor. Die kun je nog gewoon eten. niks aan de hand alleen zul je wel merken dat het schillen er niet makkelijker op word.
de rotten trouwens wel direct weg gooienwant je hebt kans dat de rotten met hun smet plekken de andere aardappels aantasten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding