Vroeger in mijn jeugd en kinderjaren lustte ik groente niet zo, maar sinds 10-20 jaar wel. Hoe kan dat?
toen ik onder de (ongeveer) 18-20 was at ik groenten niet zo graag. ik ben wel vegetarier, maar dat terzijde. ik weet niet precies hoe het kwam dat ik bv spruitjes niet lekker vond, van wat ik me herinner - ik vond ze bitter zuur etc, maar nu ervaar ik dit als anders, ik vind spruitjes zelfs lekker, ik zie niet meer in waarom dit vroeger anders was. dit is sinds 10-20 jaar terug veranderd, ik weet niet echt of dit gelijdelijk ging of ineens, het is me niet echt opgevallen tot een paar jaar terug. ik lust nu graag allerlei soorten bonen,spruitjes,bloemkool etc. dit geldt ook voor andere levensmiddelen zoals karnemelk, dit vond ik vroeger vies en kreeg ik niet weg in mijn jeugdjaren moest er altijd suiker bij doen vanwege de smaak, wel dronk ik toen graag melk maar geen karnemelk. nu daarentegen drink ik graag karnemelk en vind ik gewone melk te ¨flauwtjes¨. er zijn ook veel dingen nog steeds hetzelfde, ik lust graag patat, aardappel, pittig, kaas. - maargoed, hoe komt het dat ineens er zoiets kan veranderen op een bepaald gebied ergens, en waardoor ?