Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Min tomatensoep van Delhaize is nu al 1 jaar oud, mij vraag is, mag ik het nog eten?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.6K
Amadea
4 jaar geleden
Waarschijnlijk gaat het wel goed als je het pak in één keer verhit en consumeert. Je kunt er geen resten meer van bewaren en later opnieuw verwarmen, dat zal geheid bedorven zijn geraakt.
ronron1212
4 jaar geleden
Ja je mag het eten dat is niet verboden. Maar of het nog goed eetbaar si?
TurfGraver
4 jaar geleden
Het is al bijna twee jaar over datum...
Houdbaar tot: 03/02/2018
Amadea
4 jaar geleden
<Ten minste houdbaar tot> is wat er staat. Producten met zo'n THT-datum zijn ook ná die datum bruikbaar. Veelal maanden of soms zelfs jaren na het verstrijken van de datum kun je het nog gewoon zonder risico eten. Alleen als er zou hebben gestaan "Te gebruiken tot" was het na de aangegeven datum waarschijnlijk beter niet meer te consumeren.
HannekeJanssen
4 jaar geleden
HIj is al lang over datum. Warm hem op, en ruik en proef voorzichtig. Als hij niet raar ruikt of smaakt, kun je hem nog eten. Als hij zurig ruikt, of wat "prikkelend" of anderszins raar smaakt, moet je hem weggooien en een nieuw pak opwarmen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als deze soep 1 jaar over datum is, is er geen enkele garantie meer dat de kwaliteit nog in orde is. Dat hoeft niet daadwerkelijk te betekenen dat de soep ook bedorven is -maar niemand kan jou garanderen dat die nog goed is.
(Lees meer...)
4 jaar geleden
Nee er staat op de verpakking 03-02-18 het lijkt me niet verstandig om het dan te gaan eten aangezien het nu al bijna 2020 is en je er waarschijnlijk ziek van wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding