Hoeveel kcal zit er in mijn soep?
Ik zou graag willen aankomen en daarvoor moet ik de calorieën die ik eet bijhouden. Er staat op de verpakking zelf dat de inhoud 70 gram is. Per 100 gram is het 225 kcal. En per portie is het 371 kcal. Dus... Wat is nou het echte aantal kcal die ik binnen krijg dan?
water zelf heeft geen calorische voedingswaarde. dus als er meer water in zit, heeft dat totaal geen invloed op de hoeveelheid calorieen. Voor de vraagsteller, is het wellicht mogelijk om een plaatje van de verpakking (en dan met name waar we de calorieen kunnen zien) toe te voegen. Er lijkt nu namelijk een discrepantie in te zitten (1 portie zou meerdere zakjes moeten bevatten zoals het er nu staat).
De inhoud van het zakje is 70 gram. Per 100 gram soep (70 gram droog plus water ) is het 225 kcal.
Dan maakt het nog steeds niet uit voor de caloriache waarde. De calorieën zitten niet in het water.
Je hebt wel gelijk dat in het pakje van 70 gram minder gewicht zit dan in iets in 100 gram. En dat verschil zou water kunnen zijn. Echter, dan zou je evenveel calorieën moeten hebben voor 100 gram als voor 70 gram. En a) weten we dat niet en b) is dat niet de standaard hoe het berekend wordt...
Om duidelijkheid te krijgen zouden we moeten zien wat er op het pakje staat. Vandaar dat ik om een foto vroeg.
https://www.vanhiltendirect.nl/artikel/28082/unox-good-noodles-groenten-11-zakjes.html
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.