Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je sushi 5 uur buiten de koelkast bewaren?

Hee,

Ik wil graag een keer sushi meenemen naar school. Ik heb pauze om 10 over 1 en ik ga thuis weg om 10 over 8 kan dat zolang?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Nou dat lijkt me helemaal niet zo'n goed idee.
Er zijn mensen bijna dood aan gegaan , omdat het vlees of in dit geval de vis niet goed gekoeld (bewaard) waren.

Vraag in je omgeving aan familie/vrienden of de buren om een koelbox te leen. Eventueel kun je deze ook nog zelf kopen bij bijvoorbeeld Blokker.

Niet doen, zolang ongekoeld meenemen. Geen strak plan, Maud!

Toegevoegd na 13 minuten:
()Verse vis bewaar je zo dicht mogelijk bij het vriespunt. Deze vis moet bij voorkeur dezelfde dag nog worden opgegeten, eventueel de volgende dag. De vis is het best te bewaren door hem in vershoudfolie te wikkelen en met heel veel ijsblokjes bedekken. (bron Voedingscentrum)

()Deze vraag is eerder gesteld (bron)

()VIS BEWAREN
Op de ZeeVerse Vismarkt koopt u uw vis vers. Maar daarmee bent u niet klaar. Om de goede smaak en kwaliteit van uw verse vis te behouden, is het belangrijk dat u uw vis koel bewaart. Een temperatuur van 4 °C is het beste. De maximumtemperatuur voor het bewaren van vis is 7 °C.

Koel houden betekent ook dat u de vis niet lang ongekoeld laat, bv tijdens de rit naar huis. Daarom hebben wij voor u altijd een kist met ijs staan. Als u een koelbox, emmer of andere waterdichte bak meeneemt om uw vis in te vervoeren, pakt u dan een schepje ijs voor onder en op de vis! (bron verse vis)

Toegevoegd na 20 uur:
Sommige mensen geloven het misschien pas als zij de gevolgen kunnen zien?
oké hier een link > enjoy! http://viraltrend.nl/sushi-liefhebber-eindigt-met-zijn-complete-lijf-vol-wormen/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit ligt eraan welke sushi je hebt. Sushi is niet per definitie rauwe vis, je hebt ook sushi met kip, ei, avocado, gefrituurde garnaal, komkommer en nog meer. Sushi met rauwe vis kun je zo maximaal 4 uur buiten de koelkast laten (sushi eet je beter meteen ipv in de koelkast bewaren) sushi is ook het lekkerst op kamertemperatuur. Sushi met rauwe vis zou ik dus in dit geval zeker niet doen, sushi zonder vis kan wel maar of het er echt lekkerder op wordt denk ik niet. Sushi eet je het liefst zo vers mogelijk.

Toegevoegd na 2 minuten:
In de 4 uur buiten de koelkast is de tijd dat je het haalt, naar huis brengt en op gaat eten.

Toegevoegd na 19 uur:
Als je de sushi buiten de koelkast laat, zorg er dan wel voor dat het zo koel mogelijk staat, dus niet in de felle zon of op een warme plek.
De 4 uur die ik aangeef is wel echt het maximale, liever eet je de sushi gewoon meteen of zo snel mogelijk, het gaat hier namelijk wel om soms rauwe vis en daar moet je wel mee oppassen. Je kunt de sushi als je thuis bent ook in de koelkast zetten mocht je pas veel later de sushi willen eten, hiermee gaat wel smaak verloren en is de sushi niet zo lekker meer als gewoon vers, maar soms kan dat helaas niet anders.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing