Wat is de beste witvis om te eten? (zie uitleg)
Ik ben nu vegetariër, maar ik denk eraan om 1 keer per week vis te gaan eten. Ik wil graag een vis eten die veel visvetzuren bevat, zoals omega 3, die je via andere voeding lastig binnenkrijgt.
Nu lust ik vrij weinig vissoorten, de typische vette vissen als haring, makreel, paling of zalm lust ik echt niet.
Vissoorten die ik wel lekker vind, zoals kabeljauw of andere witvis, is vaak heel mager.
Nu is mijn vraag welke witvis/vis zonder sterke smaak ik het beste kan eten voor mijn visvetzuren?
Ik vraag mij erg af of een vegetarisch dieet voldoende is. Uiteraard let ik op mijn eiwitten en als ik bereken hoeveel eiwitten ik per dag eet, dan is dat genoeg. Ik eet namelijk wel eieren, skyr (ijslandse yoghurt met veel eiwit), magere kaas en plantaardige bronnen als pindakaas bijv.
Qua aantal gram eiwitten per dag kom ik goed uit, maar het gaat natuurlijk niet alleen om de hoeveelheid, maar ook om de juiste verhouding van aminozuren. Nu vraag ik mij af of daarvoor vlees/vis noodzakelijk is? Hebben vlees en vis een ander soort eiwitten, die je echt nodig hebt?
Naast hoeveelheid eiwitten gaat het met spiermassa opbouwen ook om een kcal overschot. Je wilt opbouwen, dan moet je (iets) meer innemen dan je verbruikt. En daarnaast regelmatig trainen met een goed schema.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.