Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoezo als ik heel veel chocola eet in 1x krijg ik tintelingen in mijn gezicht?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vreemd , ik word juist heel gelukkig en een beetje hyper van zo veel chocolade eten. Maar geen tintelingen !
Eet soms 200 gram in 1 X.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oei GoldEnten, 2 ons, da's best veel.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Zeer waarschijnlijk heb je een allergische reactie op de toegevoegde stoffen die in de chocolade verwerkt worden.
Van pure cacao kan het bijna niet zijn.

Toegevoegde stoffen
Er zijn erg weinig mensen allergisch voor cacao. De meeste mensen die een allergische reactie vertonen na het eten van chocolade, zijn allergisch voor een of meerdere van de toegevoegde stoffen in chocolade. Dit zijn onder andere melk, noten en gluten. Er zit tevens histamine en sulfiet in chocolade, ook daar zijn sommige mensen allergisch voor.

Symptomen
Een voedselallergie kan allerlei symptomen opleveren. Symptomen die vaak voorkomen zijn huiduitslag, jeuk, hoofdpijn, en ademhalingsproblemen.

Overgevoelig
Je kunt ook overgevoelig (en dus niet allergisch) zijn voor bepaalde stoffen in chocolade, zoals cafeïne, fenylthylamine en ook theobromine (de stof die dodelijk kan zijn voor honden en katten).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In chocolade zit o.a. theobromine en dat is giftig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat je misschien allergiesch voor bent
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding