Ik heb zalm met listeria besmetting gekocht, de zalm heb ik bewaard. heb ik juridisch gezien recht op een schadevergoeding?
Ik ben erg ziek geworden en aangezien mensen zelfs aan een besmetting sterven wil ik juridische stappen ondernemen. hoe kan ik dit het beste aanpakken? zal ik deze zalm zelf bij een laboratorium moeten laten testen om juridisch sterk te staan?
@ hoe ga je achteraf bewijzen dat je ziek bent geworden van de zalm en niet van iets anders? (Zijn er meer mensen die andere dingen hebben gegeten maar ook die zalm en die ook ziek zijn geworden? Dan is het al iets aannemelijker te maken).
@ hoe weet je dat de zalm met die bacterie besmet is, zonder dat deze is onderzocht? Weet je nog wat je nog meer hebt gegeten? Weet je dat het andere voedsel en drinken niet besmet was?
@ ds zalm is bewaard. Hoe ga je aantonen dat er geen externe factoren zijn geweest waardoor de zalm "nu" mogelijk in een slechtere conditie is dan toen je 'm consumeerde?
.M.i. had je eerst jezelf moeten laten onderzoeken om de mogelijke bron van het ziekzijn te localiseren. Als de oorzaak daarvan een bacterie was die alleen in de zalm aanwezig is, dan heb je iets. Maar de zalm gaat door het.bewaren ook in kwaliteit achteruit.
Volgens mij sta je op dit moment juridisch niet sterk.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.