Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk Amerikaans bier lijkt het meeste op Nederlands pils?

ik ga deze zomer de westkust van de VS verkennen en ik houd wel van een pilsje. Ik heb wel eens budweiser geprobeerd maar ik vind dat echt naar Spa Rood smaken en hoor dat dat bij de meeste amerikaanse bieren zo is. Mijn vraag is dus is er een ander algemeen verkrijgbaar pils in de VS die goed naar Nederlands pils smaakt zodat ik niet overal duur geimporteerd Europees bier hoef te kopen. Speciaal bier ofso geef ik niets om. Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Veel Nederlanders vinden Amerikaanse bier vreselijk smaken.
Een probleem bij het beoordelen van Amerikaans bier is de complexe terminologie. Als Amerikanen het over bier hebben, dan doelen ze meestal op lagers. Dat betekent, in dit geval, dat het gaat over verre afstammelingen van de pilsners, een goudbruin droog lager uit Midden-Europa dat bekend stond om zijn volle smaak en zijn droge afdronk. Hoewel ze voortkomen uit deze traditie, zijn soorten als Budweiser, Miller, Schlitz, Pabst en Coors, die nu de markt domineren, veel lichter en veel minder vol van smaak. De reden is, onder meer, dat ze de gerst hebben vervangen door maïs en rijst, en over het geheel genomen minder hop gebruiken.
Tot de opkomst van de speciaalbieren moesten Amerikanen die voller bier wilden, hun toevlucht nemen tot importbieren. Het marktaandeel groeide gestadig in de jaren tachtig, geleid door Heineken, Guinness en Bass.
De grote brouwers zijn inmiddels wakker geschrokken. Miller heeft twee nieuwe produkten gelanceerd: Clear Beer en Miller Reserve Amber Ale.
Je zou deze merken dus kunnen proberen.
SimonV
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing