Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Met een vel kaaspapier om de kaas heen gewikkeld. En de stolp op een koele plek bewaren.
Amadea
8 jaar geleden
Kaas bewaar je altijd koel. Het beste in de kelder als je die hebt. Anders in de koelkast maar niet daar waar het het koudst is. Meestal is de temperatuur onderin niet zo koud als bovenin, maar dat verschilt nog wel eens... dit zou je even uit moeten proberen bij de jouwe.
Ik heb in mijn stolp altijd een stuk dubbelgevouwen keukenpapier liggen dat ik elke dag verschoon en ik leg er een suikerklontje bij die het zweetvocht van de kaas opneemt....ik heb daardoor nooit schimmelplekjes op de kaas! Schimmels houden namelijk van vocht én warmte!
Haal wel de kaas ½ uurtje van tevoren uit de koelkast zodat hij op temperatuur komt en het aroma weer terugkrijgt, dat in de koelkast verloren gaat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik heb mijn kaas jarenlang in een kaasdoos [Tupperware] in de koelkast bewaard en daar deed ik geen papier omheen.

>>Later kreeg ik een kaasstolp, ging ook prima , in de koelkast en ZONDER verpakking/ kaaspapier.<<

Inmiddels is de kaasstolp buiten bedrijf [laten vallen] en leg ik de kaas in kaaspapier zo in de koelkast, bovenin, bij mij is onderin het koudst en dat is niet nodig.

Trouwens er zijn huizen met een voedsel-kelder , vriendin heeft er een : trapje 3 treden naar beneden en dan een hele grote ruimte als 'koele kamer' ... ideaal en daar zou je dus de kaas neer kunnen leggen en ook het krat pils dat dan niet in de koelkast hoeft... , maar ja dat hebben wij niet hier :-)

Antwoord

Het kan dus op drie manieren. maar in een kaasstolp kan een stuk kaas 'zonder verpakking' zo de koelkast in.
Wel op tijd er uit halen , dat geldt ook voor boter, beleg en brood , dus haal de kaas er ook beter tijdig uit .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing