Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk soort tas kan voedsel koel houden en hoe heet zoiets?

Ik heb een tas nodig die in de warmere dagen mijn eten voor de hele dag kan koel houden. Ik zag wel eens zoiets dat gebruikt werd voor bier. Maar ik heb geen idee op welke naam ik kan gaan Googlen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.8K
Erna55
8 jaar geleden
Zoek op koeltas, cooltas of koelbox coolbox.
dudemeister
8 jaar geleden
je kan ook een fles(je) water invriezen en die in de tas plaatsen -. s'middags drink je hem leeg - lekker koel
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zoals al vaker vermeld: Koeltas of koelbox. Tip is om hier vrieselementen (van die plastic blokken met vloeistof) in te doen. Zo blijft de inhoud langer koel. Heb je alleen blikjes of flesjes, dan kan je een koelbox ook vullen met ijsklontjes of droog ijs.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Hier kun je een koelbox voor gebruiken.
Voor kortdurend koel houden kun je een koeltas gebruiken.

Een koelbox, voornamelijk in België ook wel frigobox genoemd, is een afgesloten, thermisch goed geïsoleerde, plastic doos waarin etenswaren gekoeld of koel bewaard kunnen worden.
Voor een goede thermische isolatie van de omgeving is een koelbox meestal dubbelwandig en soms voorzien van isolatiemateriaal tussen de binnen- en buitenwand. De duurdere koelboxen worden vaak met rotatiegegoten kunststof vervaardigd. Goedkopere koelboxen bewaren ijs voor max 1 dag, maar de duurdere kunnen dit meer dan een week volhouden.
Bij de gewone modellen wordt koeling verkregen door koelelementen die warmte opnemen. In zo'n koelelement wordt water gegoten, dat daarna bevroren moet worden in een diepvriezer. Er bestaan ook afgesloten koelelementen waar een speciale vloeistof in zit met een hoge warmtecapaciteit, zodat na afkoeling in de diepvriezer het element veel warmte kan opnemen.
Duurdere modellen koelboxen kunnen behalve met koelelementen ook koelen doordat ze zijn uitgevoerd als kleine koelkasten en op een stopcontact kunnen worden aangesloten. Sommige koelboxen kunnen gekoeld worden met behulp van een gas- of spiritusbrander.
Koelboxen worden veel gebruikt op campings of voor bijvoorbeeld een dagje op het strand. Het voordeel van een koelbox is dat het voedsel en de drank lang koud blijven en daardoor langer houdbaar zijn en vaak lekkerder smaken.
(Lees meer...)
SimonV
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding