Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Als het magere drinkyoghurt is, dan bevat de verpakking 704 ml. Het SG is dan 1.07.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Antwoordman: Hoe berekend U het SG?
AWM
14 jaar geleden
Volume/massa.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus als ik U goed begrijp Antwoordman is het volume 704 ml. gedeeld door massa 750 gr =mijns inziens 0,94. Schiet mij anders maar in een feestverlichting als ik het nog niet snap.
AWM
14 jaar geleden
Nee, het is uiteraard zwaarder dan water.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja... als je de massa door het volume deelt kom je op jouw .... Weet je, ik ga er maar een nachtje over slapen en rustig dromen over volumes en gewichten.
Het soortelijk gewicht is in dit geval niet gerelateerd aan de inhoud van het pak maarwordt bepaalt door het gewicht te delen door het volume. Zo is bv. 1 liter kwik 13,6 kg. dus is het SG van kwik is 13,6/1=13,6.
Dus als je het SG. van je drinkyoghut wil weten, zal je het gewicht(in kilo's) door de inhoud(in liters) moeten delen. Het zal mij niet verbazen als je om en nabij de 1 uitkomt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image