Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Brie kan je dat invriezen?

Ik kreeg laatst 3 pakjes brie van een vriendin van mij en ik wilde ze invriezen maar heb het niet gedaan.Ik was bang dat het toch wel een smaak verlies zou hebben.Wie heeft hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (5)

Invriezen wordt gedaan, maar dan onder gigantisch lage temperatuur (< -60°C). Een gewone vriezer kan kristalnaaldjes veroorzaken die de struktuur kapot prikken, waardoor pap ontstaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Invriezen wordt gedaan, maar dan onder gigantisch lage temperatuur (< -60°C). Een gewone vriezer kan kristalnaaldjes veroorzaken die de struktuur kapot prikken, waardoor pap ontstaat. Ik zou zeggen: gewoon even proberen. Wanneer de kaas na een week invriezen nog goed is, zal hij het ook langer uithouden. Maar waarom het restant bijvoorbeeld niet verwerken in een sausje? Of gratineren op een toast?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om antwoord te geven op je vraag of je het kan invriezen: Ja. Maar het is daarna niet meer met smaak te consumeren omdat het na het ontdooien nat,korrelig en brokkelig wordt. Dit komt omdat bij het invriezen de ijskristallen de structuur van het kaasje beschadigen.
Niet invriezen is mijn advies.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het invriezen van melk en melkproducten wordt afgeraden omdat dit veelal structuur- en consistentiegebreken oplevert.

Bij kazen laten de wat vettere soorten - zoals (verse) roomkaas en Kernhem - zich redelijk tot goed invriezen. Eventueel geraspt, maar altijd in een plastic verpakking.

Boter kan wel goed ingevroren worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, maar gelijk opeten blijf de voorkeur de smaak word minder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image