Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn er zo weinig ovens in de handel, welke voorzien zijn van een draaispit?

Die indruk heb ik tenminste. Er gaat voor mij niets boven kip van een draaispit, maar een oven met die optie kan ik maar moeilijk vinden.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik heb een hetelucht oven die ik ook met grill functie kan instellen. Als ik de kip op een rooster in een bakblik leg en stel de oven in op hetelucht met grill, wordt hij ook rondom gegrillt en gebakken, doordat de hete lucht om de kip geblazen wordt. Als je hem dan halverwege omdraait, wordt de onderkant ook van een grill laagje voorzien. Het effect is hetzelfde als met draaispies. Tegenwoordig zijn er ook combimagnetrons die hetelucht met grill en magnetron functie hebben. Komt ook lekkere kip uit hoor!
Het is zo dat hetelucht ovens zonder grill ook een lekkere knapperige kip kunnen braden. De mensen hebben alleen niet meer zo`n zin om zo`n spies schoon te maken en als hij niet goed bevestigd is, valt hij steeds om of draait niet lekker. Teveel toestanden tegenwoordig, de meeste mensen willen gemak. Daarom zullen ze langzaam van de markt verdwijnen, er is niet zoveel vraag meer naar.
Er zijn daarvoor steeds betere ovens verkrijgbaar en het resulteerd bovendien ook in een lekker knapperig kippetje.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

dan zal er wel niet meer zoveel vraag naar zijn.
volgens mij staan ze wel regelmatig in neckerman en wehkamp folders
15 jaar geleden
De ouderwetse oven wordt hoe langer hoe minder verkocht.
In een combi-magnetron kan geen draaispit worden gemonteerd.
AWM
15 jaar geleden
Dat is makkelijk te beantwoorden het draait allemaal om vraag en aanbod is er geen vraag meer dan is er ook geen aanbod meer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn tegenwoordig veel van de combi ovens met een spit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing