Hoeveel kcal zitten er in een kapsalon zonder knoflooksaus, kaas en patat (i.p.v. patat rijst)?
Dit heb ik gisteren namelijk gegeten.
16.2K
16.2K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je er veel dingen uitlaat of vervangt, is het geen patatje kapsalon meer. Dan kun je beter uitrekenen hoeveel calorieën de geschatte hoeveelheden WEL gebruikte ingrediënten bevatten ; dat is zo niet goed in te schatten.
Als ik het nu nog eens goed doorlees heb je dus geen patatje kapsalon gehad, maar gewoon rijst met shoarma ? Dat is natuurlijk een TOTAAL andere maaltijd.
En als je je interesseert voor hoeveel calorieën je binnenkrijgt, is Kapsalon niet het soort gerecht dat je moet willen eten, en de snackbar niet "the place to be". ;-)
Ritsuka
9 jaar geleden
maak gewoon een schatting. Het is maar 1 maaltijd, zolang je dit niet te vaak eet heeft het niet echt invloed, je lichaam kan een enkele keer flink kcal overschot wel verwerken (zolang je verder maar wel goed eet en left, en dit niet bijvoorbeeld elke week doet)
Cryofiel
9 jaar geleden
Sowieso is het heel moeilijk schatten hoeveel calorieën er in "een portie" of "een maaltijd" zitten. De hoeveelheden van de ingrediënten kunnen flink variëren, de totale hoeveelheid kan flink variëren - niet alleen van portie tot portie (de ene keer zitten er wat meer patatjes in een "schep" dan de andere keer, de ene keer komt er zomaar 15% meer saus uit de tube dan de andere keer, enzovoort).
Kortom: het is totaal onbekend hoeveel calorieën jij nu naar binnen hebt gewerkt.
Omdat het onbekend is EN omdat het al is gebeurd, is het automatisch totaal niet relevant.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een "maaltijd" gaat nog wel, maar een "portie" is heel wat kleiner dan we denken ; dat is eigen;lijk wat er in je geopende hand past. En dat houdt bij "patatje kapsalon" heel snel op ; een portie patat, een portie vlees en een portie saus valt nog wel binnen de perken, maar wat je in de snackbar krijgt zijn meestal geen porties maar vrachtladingen.
Cryofiel
9 jaar geleden
Ook dat varieert enorm van snackbar tot snackbar. Grote bakjes, kleine bakjes, diepere of ondiepere bakjes, een bakje dat is gevuld tot onder de rand, tot aan de rand, of "met kop erop". Wat meer shoarma en wat minder kaas of juist andersom.
Vanwege al die variatiemogelijkheden denk ik dat op deze vraag alleen een zeer ruw antwoord kan worden gegeven; een antwoord dat zo'n ruwe schatting is dat niemand er in de praktijk iets aan heeft.
Volgens mij kun je de ene dag zomaar 700 kcal meer of minder eten dan de andere dag. Dat hoort allemaal bij de normale variatie in ons voedingspatroon. Die variatie in hoeveelheid energie is dus geen enkel probleem. Zolang het gemiddeld over twee weken (of zoiets) maar in orde is, is er niets aan de hand.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.