Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang is pasta met saus in de diepvries houdbaar?

Ik heb een afgesloten doosje pasta gevonden maar weet niet hoelang deze al in de vriezer ligt, ik denk ongeveer 1 jaar. Kan ik dit nog eten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Vlees kan je ongeveer een half jaar tot jaar in de vriezer bewaren afhankelijk van de temperatuur. (Vanaf ongeveer -18) Mocht je het niet vertrouwen, kun je altijd nog advies vragen bij je vriend, je neus. Als het niet goed meer is, dan ruik je dat.

Het zal zijn kwaliteit sowieso wel verloren zijn, maar als tussendoor hapje moet het goed te doen zijn. Vitaminen en mineralen zijn verdoemd.

Zorg dat je het goed verhit, eventueel in een pannetje zodat het wat gelijker verhit kan worden.
10 jaar geleden
Als je twijfelt de kliko in
Ook al is het voedselverspilling maar ziekwonder is erger
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij mij is "onbekend>>> vuilnisbak".
In het algemeen kan je zeggen : het ligt aan je vriezer. Hoeveel sterren? een paar dagen, zou je nog wel weten, een paar maanden, smaak is verminderd/veranderd, langer, onbetrouwbaar qua smaak en gezondheid...dus... vuilnisbak.

Weet je niet meer wat voor kk/vriezer je hebt, neem dan deze marges aan. Ik heb trouwens een kater gehad die even rook en mij feilloos vertelde dat het goed of bedorven was.

Dat is dus ook een optie :-))
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing