Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke koekjes worden het meest gegeten in Nederland?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was laatst een vraag bij een RTL-programma van Jack Spijkerman!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of was het nu dat programma van Linda de Mol?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kan allebei

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Enkele tientallen jaren geleden was dat zonder meer het biscuitje (de petit beurre van Verkade).
Maar tegenwoordig is het biscuitje minder populair, en er zijn veel meer variaties in. De grotere verscheidenheid aan producten maakt dat het specifieke type niet meer zo veel verkocht wordt, elke koekfabrikant maakt nog wel iets dergelijks. En, zoals gezegd, de smaak is veranderd, want we willen zoeter of met meer kruiden.

Wat dat betreft is het speculaasje (als je alle type's met en zonder amandel, met en zonder 'banketbakker' bij elkaar gooit) het meest verkochte koekje.

Als het om een bepaald type koekje van een bepaald merk gaat, dan is Bastogne van Lu toch wel bovenaan de lijst te vinden.
(Lees meer...)
itsme
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik kom verschillende 'meest' gegeen koekjes tegen op internet. Vooral Batogne koeken, maar dat is hun reclame slogan "het meest gegeten koekje van Nederland"
Maar ook stroopwafels worden regelmatig genoemd als meest gegeten koekje.
Als ik naar mijn huishouden kijk is het, het speculaasje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als we de reclame van bastogne moeten geloven, dan hebben zij de meest gegeten koekjes van Nederland.
maar of je dat nou blind moet geloven?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De roze koek.

Toegevoegd na 3 minuten:
De roze koek is een in Nederland veel gegeten koek, gemaakt van een plat cakeje met een roze laagje fondant. Ze worden ook wel verkocht onder de naam glacékoeken of fondantcakes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezien de vergrijzing in Nederland, hou ik het op het biscuitje....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoete koekjes....!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien wel het Mariakaakje!! Een simpel kaakje. Twee op elkaar met een beetje roomboter ertussen, mmmm.

Maar eigenlijk denk ik het gesorteerde roomboterkoekje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heerlijk! Vroeger deed mijn mijder het met margarine. Toen hadden we geen geld voor boter. Nu hebben we geld voor boter maar is margarine weer gezonder. Maar het lijkt mij toch beter met boter dan een stroopwafel. +1
krakelingen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor volwassenen biscuitjes en voor kinderen alle soorten liga.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding