Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kaas opsturen naar het buitenland, kan dat?

Ik wil enkele stukken kaas opsturen naar een vriend in het buitenland. Het pakketje zal ten minste 5 dagen onderweg zijn. Kan de kaas hier tegen? Beschimmelt het niet? Kan het bij de ene kaas wel en bij de andere niet? Vacuümverpakt/niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Behalve houdbaarheid van de kaas moet je ook even kijken hoe de douane er mee omgaat. Iemand die ik ken stuurde mij eens uit Engeland een pakket met wat voedsel, die bleef op de Engelse grens hangen omdat het verzenden van voedsel zonder toestemming van het postkantoor niet is toegestaan.

Diegene moest het bij het postkantoor aangeven dat het om een voedselpakketje ging, dan zou het wel mogen worden verzonden, maar bij verzending weet je niet zeker of die in het land van bestemming ook wordt aangenomen.

Maar de douane doet alleen steekproeven, dus er zijn vast genoeg pakketjes met voeding die wel goed aankomen :-) In dat geval; inderdaad vacuum verpakken, en misschien is het handig om de kaas in aluminiumfolie te wikkelen en zo'n vriezertas in stukjes te knippen en om de kaas heen te doen, dat houdt de warmte ook weer wat af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je kan aan de kaasboer vragen om de stukken kaas vacuum te verpakken. 5 dagen onderweg hoeft geen probleem te zijn, tenzij 4 van de 5 dagen door de sahara zijn. Kaas wordt buiten de koelkast bewaard bij de kaasboer (tijdens het rijpen), dus ik neem aan dat 5 dagen extra geen probleem zijn.

Je kan wel problemen krijgen met het vervoer van voedingsmiddelen. Sommige landen doen daar wat moeilijk over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeker je kaas vacuüm laten verpakken, en dan liever twee wat kleinere stukken, dan één groot stuk. Als de kaas opengemaakt wordt, is het vacuüm natuurlijk weg, en anders zit je vriend met een joekel van een brok, die hij dan in versneld tempo moet consumeren. Wat ook een idee zou zijn, is zo'n hele ronde kaas kopen : die heb je in verschillende oud/jong-variaties, bij een kaasspeciaalzaak. Omdat die rondom in de korst zitten, kunnen ze, tijdens de reis, ook een aardig stootje hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb regelmatig Hollandse kaas naar het buitenland opgestuurd en opgestuurd gekregen. Kan echt zonder problemen.
Ik zou alleen bij voorkeur wel kiezen voor een hele kaas, zoals bijvoorbeeld een Edammer.
Maar ook als het vacuum verpakt is gaat het zonder problemen. Ik heb nog nooit gehad dat een kaas niet goed (beschimmeld e.d.) aankwam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan welk land. Sommige landen accepteren het absoluut niet! Dus eerst uitzoeken zou ik zeggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je ziet wel eens bij vloeistoffen en eten op TV bij reisprogramma's dat deze in bepaalde hoeveelheden wel of niet toegestaan zijn. Ik zou hier vooraf wel even naar informeren.

Daarnaast qua derving de kaas vacuüm verpakken of een hele kaas zenden zodat je het op de "natuurlijke" weg goed verpakt hebt. Daarnaast zou ik dan kiezen voor de meest snelle verzenden ipv economy zending.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding