Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Verlaat kwark of yoghurt het lichaam als urine of als ontlasting?

Dit vroeg ik me gewoon af, omdat kwark en vooral yoghurt redelijk 'vloeibaar' zijn. Vloeistoffen verlaten je lichaam als urine, vast voedsel als ontlasting. Dus hoe komt kwark of yoghurt er dan uit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Grappig dat jij dat afvraagt bij Yoghurt... ik heb dat met bier...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Yoghurt (en andere voeding) verlaten je lijf natuurlijk helemaal niet.
Anders had je het niet hoeven eten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ontlasting bestaat vrijwel geheel uit onverteerbare delen van voeding en afvalproducten van de lever. Aangezien yoghurt en kwark nauwelijks onverteerbare bestanddelen bevatten zal, als er al stoffen overblijven na vertering, het overgrote deel uit water bestaan en als vloeistof (in de urine) het lichaam verlaten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het vaste gedeelte als ontlasting en het vloeibare gedeelte via de urine. Het is niet zo dat de maag per consumptie iets verteerd; uit al het vaste voedsel wordt het vloeibare eruit gehaald en zo verlaten deze afvalstoffen hun beider wegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De vraag en andere antwoorden zijn onvolledig.

MaartenVerrips heeft gelijk, maar hij vergeet iets.
Yoghurt (en andere voedingsmiddelen) bestaat voor een groot deel uit koolhydraten en vet. Koolhydraten en vet worden verbrand en omgezet in energie. Daarbij ontstaat CO2 en H2O (water). De CO2 wordt uitgeademd.

Kortom, yoghurt verlaat je lichaam deels via je longen en mond :-)
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die min is onnodig en niet van mij. Je hebt gelijk en je aanvulling is waardevol, maar niet direct een antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je antwoord is geheel juist. (Kan niet plussen).
Yoghurt (en andere voeding) verlaten je lijf natuurlijk helemaal niet.
Anders had je het niet hoeven eten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als voedsel je lijf nooit verliet hoefde je maar 1 keer in je leven te eten. Alle voedingsstoffen worden omgezet in energie of lichaamseigen eiwitten Energie verbruik je, eiwitten worden uiteindelijk ook weer afgebroken en vervangen. Alles wat erin gaat gaat er uiteindelijk ook weer uit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hahaha, ik snap wat jullie bedoelen, van beide kanten.
Het is natuurlijk niet dat alles wat je eet állemaal je lichaam verlaat anders hoefde je inderdaad niet te eten :P Maar een deel ervan verlaat het lichaam wel, anders hoefde je ook nooit meer naar toilet.
Bedankt voor alle bijdragen!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding