Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke pure chocolade bevat geen (sporen van) melk, ei en/of noten?

Op alle verpakkingen van pure chocolade die ik tot nu toe heb gezien staat "Kan sporen van noten/ei/melk bevatten" of "Wordt gemaakt in een fabriek waar ook melk/ei/noten worden verwerkt".

Toegevoegd na 1 uur:
"geen (sporen van) melk, ei en/of noten" moet "geen (sporen van) melk, ei EN noten" zijn.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

TIP: "Madagascar" (v.d. tekenfilm) Adventkalender met MELKchocolaatjes te koop bij Xenos. Merk : Kinnerton. Prijs: 1,- euro.

Op voorkant staat vermeld : CHOCOLATE MANUFACTURED IN A NUT FREE ZONE !
Goed nieuws dus voor kinderen die noten allergie hebben !

Kinnerton is de eerste chocolade fabriek ter wereld waar een noot-vrije-zone is gerealiseerd. meer info www.kinnerton.com (website is in engels)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

En de pure, donkere chocola van Tony Chocolonely?
Die is in ieder geval slaafvrij.

En deze: http://www.chocoloco.nl
gegarandeerd glutenvrij en notenvrij:
Notenvrij - Onze producten bevatten geen sporen van noten, zoals pinda's, hazelnoten, pecannoten, pistachenoten, amandelen en walnoten.
(Maar dan wel weer melkpoeder)

Misschien spreekt dit je aan:
Raw, Organic Cacao Butter
of
biologische, rauwe Cacao
van:
http://rawfood-superfood.com/cacaobonen-rauw-bio-and-fairtrade-200-g-1.html
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De echte chocolade die banketbakkers of koks gebruiken is de couverture chocolade. Alle andere chocola heeft toevoegingen om hem wat zoeter te maken Echte chocolade is nl puur en bitter. Je zou hier bijv. zelf mee aan de slag kunnen gaan en er zelf na het smelten andere ingrediënten aan toe voegen, zoals rozijntjes,likeursmaakjes, vanille enz. Je kunt zo zelf bonbons maken door het iets vaster te laten worden en in hoopjes in die kleine papieren bonboncaisses te gieten en te laten stollen of er stukjes fruit of koekjes doorheen te halen en te laten drogen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb ook gezocht, voor mn kleinkind. Kwam bij deze site uit; www.kinnerton.com
Daar geven ze aan dat t bestaat, foto’s en al. Alleen kom ik ( digidebiel als ik ben) er dan niet uit waar ik dit bestellen kan.
Misschien dat jij er wel uitkomt.
Succes hoor
mvg
Jolanda
Plaatje bij antwoord
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing