Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag je op een middelbare school met eten/drinken handelen?

Ik wil graag op school kleinschalig (via kluisje) eten/drinken gaan verkopen. Kan ik dat doen zonder enige misverstanden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het mag officieel niet, het kan wel.
tinus1969
10 jaar geleden
Begin t eens met op school te vragen -vaak hebben scholen het recht om eten en drinken te verhandelen verpacht. Verder; zodra je gaat handelen, moet je voldoen aan eisen mbt hygiëne en productaansprakelijkheid. Als er iemand ziek wordt nadat hij iets van jou heeft gekocht, ben jij de sjaak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klasgenoot had dat vroeger ook eens gedaan, dat mocht niet en toen moest die voor 2 maand zijn kluissleutel inleveren.
Hij kocht energie drinks per tree (24) voor 30 cent per stuk € 7,20 totaal. Op een regenachtige dag als niemand zin had om naar de AH te lopen verkocht die ze weer, voor 50 cent tot 1 euro, afhankelijk van hoe graag iemand energiedrink wilden hebben.
Dat waren leuke tijden :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je geen vergunning hebt mag dat niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En waar staat dat?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mischien niet helemaal van toepassing maar hier zie je waar je zo'n beetje aan moet voldoen als je eten en drinken wil gaan verkopen: https://www.vwa.nl/onderwerpen/regels-voor-ondernemers-eten-en-drinken/dossier/vrijmarkten-en-evenementen/waar-kunt-u-op-letten Buiten het feit dat je een vergunning moet hebben zal volgens mij ook de school er niet zo heel erg blij mee zijn.
Dat zul je met de directie van je school moeten bespreken, de meeste scholen gaan hier niet mee akkoord omdat zij een eigen verkoop hierin hebben, ook zijn er scholen die geen snoepgoed of frisdranken toestaan. Een zinnig antwoord is op deze vraag niet te geven, dat kan alleen de directie van jouw school. Vraag het daar dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding