Zijn vitamine pillen nu wel of niet goed?
ik zou te weinig vitamine binnen krijgen en overweeg vitamine pillen te nemen aangezien ik op mijn gezondheid moet letten en mijn voeding.
Wat voor klachten heb je? Overigens; eet meer vlees.
Dit weet ik door dat ik al weken een voedings schema bij houd. En ja waarom meer vlees eten, dat is juist heel vet en ongezond om te veel vlees te eten, en graag eet ik het ook niet.
Hoe ga je dat doen? de rest van je leven weinig eten en vitamine pillen slikken? of meer gaan eten voor je vitamines? En vet is niet per se ongezond hoor, je hebt ook vet nodig voor o.a. vitamine A op te kunnen nemen. Mag ik vragen hoeveel kcal je nu eet op een dag? Want het moet met voldoende groente en fruit toch mogelijk zijn om meer vitamines binnen te krijgen? welke mis je momenteel?
Oftewel, ga gewoon gezonder leven :)
Neem bij je avondmaal veel groente, paprika, uienen, spinazie, brocolli enz. Het aantal kcal daarin is verloosbaar namelijk, maar lost flink wat tekorten op. Met name vitamine a en d tekort is echt een serieus probleem. Vitamine D tekort resulteert in hele nare effecten: depressies, hormonale problemen (te weinig testosteron (ook bij vrouwen is dat nodig)) enz. en dat kan weer leiden tot, jawel, overmatig vet en overgewicht. Netto resultaat van dit " wonderdieet" is dan vermoedelijk ook niet hoog.... Doe je zelf een lol, reken goed uit wat je bmr is, ga veel bewegen en ga 500kcal onder je huidige verbruik zitten en voila, je bent gauw een halve kilo tot 1kg per week kwijt. Wat betreft de vitamines, ga ze maar snel slikken voor het telaat is en tekortheidssymptonen gaat krijgen... En eet voortaan gezonder...
ik vraag het even omdat mijn BMR (wat je lichaam verbruikt in rust, als je in coma zou liggen) al bijna 1600 is. Dus dan lijkt 1100 mij erg laag.
Alleen witbrood, roggebrood en fruit? dat is wel erg weinig. Waarom niet wat meer dingen als groente en eiwitten erbij? En voor vitamine B moet je waarschijnlijk toch wat meer vlees gaan eten, bonen kan volgens mij ook. Maar dan moet je even zoeken wat vegetariers eten voor vitamine B, als je geen vlees wilt.
Nu ben ik 4 weken intensief bezig met resultaat alleen de vitamine aan de lage kant. Hopelijk heb je wat meer tips qua eten, meschien wat recepten? Om mijn vitamine aan te vullen.
Daar kun je alles strakker mee krijgen.
Met gewoon afvallen word je alleen lichter, je vorm blijft grotendeels hetzelfde, en je buik dus ook.
Vitamine A is wortels, vitamine D kan uit vis, maar die neem ik zelf als supplement (gewoon van die pilletjes voor kinderen)
Een klein beetje afvallen zou wel kunnen, maar goed eten is wel belangrijk hoor. Je hebt al genoeg tips gekregen om toe te passen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.