Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is een roze varkensschnitzel gevaarlijk?

Door omstandigheden gegeten in het restaurant van een ziekenhuis. Daar stond o.a varkensschnitzel op het menu. Toen ik deze opensneed was deze nog wel wat lichtroze.
Ik heb het maar opgegeten maar nu twijfel ik toch. Op het internet lees ik overal dat roze varkensvlees echt niet kan..
Marja, eten uit een ziekenhuis moet toch wel te vertrouwen zijn? (strenge kwaliteitseisen?)
Er lag trouwens nog een plak gebakken bacon op, samen met champions, paprika, uien en kaas.

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Een roze kleur hoeft nog niet te betekenen dat het niet gaar is. Varkensvlees kan roze van kleur zijn, ook als het gaar is. Denk maar aan bijvoorbeeld ham. Maar het kan ook bij andere soorten varkensvlees.
Maar dan nog is het niet zo erg als varkensvlees rosé (dus niet helemaal doorbakken) is. Varkenshaas bijvoorbeeld hoort juist een beetje rosé te zijn, anders wordt het al snel erg droog.
Een schnitzel is een erg dun plakje vlees en daardoor snel gaar. Ik denk niet dat je risico loopt.
bamibal
10 jaar geleden
Je kunt alles eten. Roze, rood of wat voor kleur dan ook. Alleen kun je sommige dingen maar één keer eten.

Als je het eten in het ziekenhuis niet vertrouwt, vraag je gewoon of ze aan klantenbinding doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing