Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Als je bedoelt dat je ze niet in bevroren staat maar ontdooid bewaart, dan maximaal drie dagen. Beter nog dat je ze de tweede dag verwarmt en consumeert.
Amadea
11 jaar geleden
Dat is helemaal afhankelijk van de datum die er op staat.

Ik koop ze ook wel eens en meestal vries ik ze in, maar soms gaan ze onderin de koelkast [afhankelijk van drukte]. Kijk welke datum er op staat en net als bij melk [de datum + 2 dagen blijft het goed] blijft een diepvries maaltijd minstens tot die datum goed + een dag.

Anders is het wanneer je de diepvriesmaaltijd eerst ingevroren hebt, dan zou ik het de dag van ontdooien/dezelfde dag eten, er zit dan een 'ingevroren/ontdooi'-proces tussen.

Het punt is dus, bedoel je een nieuw gekochte en in de koelkast gezet of een ontdooide uit de vriezer en bij wijze van spreke vergeten op te eten maaltijd?

Je geeft eigenlijk te weinig informatie om te weten wat je bedoelt :))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vanaf het begin van ontdooien tot het consumeren maximum 4 dagen. Dit is afhankelijk van de soort vlees in de maaltijd. Bevat het gerecht Varkensvlees of kip 3 dagen , en met rundvlees 4 dagen. Zit er vis in de maaltijd, 2 dagen. Voor alle zekerheid eerst testen of de maaltijd toch niet zuur of bedorven is .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meestal staat er ergens op de verpakking wel hoelang een diepvriesmaaltijd in de koelkast nog gebruikt kan worden. 1-3 dagen is normaal.
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing