Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil een snijplank verven maar dat moet met voedselveiligheid verf waar kan ik dat kopen of hoe heet dat?

Toegevoegd na 46 minuten:
Het is niet echt om op te hakken ect maar meer ter presentatie . Het komt uit het Jamie oliverboek 15 min. Daar staat een voorbeeld in en hij heeft het over voedselveilge verf.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Een snijplank moet {mag} je nooit verven. Je krijgt met het snijden allemaal stukjes verf in je snijdsel , en de snijplank ziet er dan beschadigd en smerig uit. Gewoon met zonnebloemolie o.i.d. insmeren , en een dag laten intrekken. Dat is de enige manier om een mooie snijplank te krijgen.

Toegevoegd na 3 minuten:
En " snijplankenverf ' is nergens te koop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou kunnen kijken naar "natuurverf". Deze wordt over het algemeen van lijnzaadolie gemaakt en is niet giftig. Er zijn verschillende merken. Zie link voor informatie.
bamibal
11 jaar geleden
Ohh of een licht gekleurde houten plank en kijken wat er gebeurd met voedselkleurstof, wel uitkijken want dat vlekt als n malle maar dat zal denk ik wel in het hout intrekken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ten eerste is het niet echt verstandig om je snijplank te verven, maar als je het dan toch doet.
Zou ik een nieuwe plank nemen die is nog niet beschadigd dat geeft het mooiste resultaat.
Misschien een idee om kinderverf te nemen.Er is toch ook kinderklei waarvan het niet sschadelijk is als ze het opeten. Zal voor vingerverf dan ook wel gelden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je een snijplank wil hebben raad ik je als meubelmaker aan:

een houten snijplank van kops beukenhout, met druivenpit-olie afgewerkt.
dit is perfect materiaal om je mes scherp op te houden.
druivenpit-olie laat geen smaak en geur achter op je plank en voedsel.

en niet in de vaatwasser schoonmaken.

Toegevoegd na 8 minuten:
http://www.koffietijd.nl/misverstand-over-snijplanken/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing