Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik probeer gezond te eten eet in de ochtend havermout in de middag gewoon 3 boterhammenmet stukjefruit avond eetik gewoon mee om 22 uur honger wat nu?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Probeer ook eens tussendoortjes te eten! Je lichaam heeft de hele dag door energie nodig! Probeer eens uit te rekenen hoeveel energie (kcal) je lichaam daadwerkelijk nodig heeft op een dag. Eet je genoeg maar heb je nog steeds honger? Probeer dan eens producten te eten die veel vezels bevatten (zoals groente, fruit en volkorenproducten), hierdoor houdt je langer een vol gevoel. Vezels zijn daarnaast ook heel gezond! Drink wel genoeg water in combinatie met vezels.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een handige site is https://mijn.voedingscentrum.nl/nl/eetmeter/.
Hiermee krijg je persoonlijk advies nadat je hebt ingevuld wat je de hele dag hebt gegeten!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dankjewel ! ben er mee aan de slag gegaan en het honger gevoel is weg ik eet nu in de ochtend om 10 uur stukje fruit en in de namiddag om 3 uur ook en soms nog om 7 uur hangt er vanaf en ik eet nu heel veel om 12 uur en om 5 uur en nu gaat het prima voel me fitter dan ooit bedank !!

Andere antwoorden (3)

Dan geeft je lichaam aan dat de hoeveelheid die je eet niet genoeg is voor je activiteiten.
Vul wat je eet eens in in een calculator (Fatsecret app is een goede). Dan kun je kijken hoe je zit met kcal en koolhydraten, eiwitten en vetten.
En dan kun je uitproberen, iets meer eiwitten is vaak wel een goed idee, dat vult goed.
Een bakje kwark in de avond bijvoorbeeld, dan overbrug je de tijd tussen het avondeten en je ontbijt. Anders zit er bijna 12 uur tussen je maaltijden.
(Lees meer...)
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+
Wij schuiven ons 'toetje' vaak naar 8 uur/ half 9 in de avond. Een flinke bak yoghurt of kwark, evt met (ongezoete) muesli oid en wat fruit.
Wellicht is dit voor jou ook een optie.
Ritsuka
10 jaar geleden
ja, zo doe ik het eigenlijk ook altijd :D
Er zijn een paar mogelijkheden/oplossingen:
-Geen koolhydraten meer (helpt bij een groep mensen heel goed tegen hongergevoel).
-Meer vlees, of iig meer eiwit, zoals ei, melk, of vega-eiwit: Ook meer eiwit helpt tegen hongergevoel.
-Steviger ontbijten, of juist 's avonds meer eten (en op andere momenten minder).
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Neem in de avond een lekkere warme kop thee of melk dat vult de maag goed,of neem een bakje magere yoghurt met een klein beetje suiker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing