Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik voorbeelden van een 'schijf van 5' weekmenu vinden?

Ik merk dat overal op internet tips staan van wat gezond is, maar geen voorbeelden. Ik gebruik MyFitnessPal en probeer nu meer te letten op vetten, suikers, ijzers, vitamines e.d. Nu zou ik graag wat meer voorbeelden zien van menu's die gezond zijn. Geen diëten om af te vallen dus, maar menu's voor het behouden van de gezondheid.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.9K
Ritsuka
10 jaar geleden
vetten heeft je lichaam wel nodig, dus niet gaan schrappen uit je dieet.
Wel even kijken naar wat MyFitnessPal als suggestie geeft voor kcal, want standaard word je vaak op maar 1200 kcal gezet, wat idioot laag is.
Ritsuka
10 jaar geleden
en wat je nodig hebt hangt ook af van je activiteiten, ik loop bijvoorbeeld veel op mijn werk, dus ik heb naar verhouding meer koolhydraten nodig.
Maar de schijf van 5 geeft toch al voorbeelden, er staat 200 gram groente, dan neem je ene dag broccoli, andere dag wortels etc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De schijf van vijf is wel een ietsiepietsie achterhaald.
Ik schat zo'n 35 jaar ongeveer.
Na de schijf van vijf kwam er het klavertje vier.
En tegenwoordig wordt er gewerkt met de voedselpiramide.
Ritsuka
10 jaar geleden
Ach ja, voor mij werkt het wel. Gewoon kijken wat voor jezelf werkt

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zijn aardig wat sites waar je dat kan vinden, en ook boeken.

De originele, een hele handige, en ook nog eens zeer betrouwbaar, is het Voedingscentrum.

Als je gaat naar het tab "Recepten" vind je een compleet weekmenu met recepten en al. Elke week steeds een ander menu, en met de voedingswaarde van het complete menu.

Als je kiest het tab "Schijf van Vijf" dan krijg je helemaal onderaan de optie om je gewicht en geslacht in te voeren, en dan krijg je een weekadvies met de hoeveelheden van elke soort eten die voor jou goed zijn. Dat helt je om te sturen en te variëren met de menu's.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Ah, dat weekmenu kende ik niet, leuk :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding