Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn nietjes in combinatie met water gevaarlijk?

Ik ben voor een surprise zelf theezakjes aan het maken, ik vroeg me af of ik daar nietjes bij kan gebruiken.
In de theezakjes die wij thuis hebben zitten namelijk ook nietjes, kan ik ook gewoon een nietje in mijn zelfgemaakte theezakje doen of heb je daar speciale nietjes voor nodig?
Misschien komen er anders ongezonde stoffen vrij ofzo...
Ik vroeg me dit ook af voor het touwtje, ik heb gewoon naaigaren gepakt, is dat niet ongezond?
Het klinkt misschien dom maar ik wilde het toch graag even weten...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Gebruik ongebleekt katoengaren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gebruik keukentouw, dat is gemaakt om met voedingswaren gebruikt te worden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Als je gewoon roestvrijstalen nietjes gebruikt, kan er weinig gebeuren. Deze zijn algemeen verkrijgbaar. Was ze even af, om eventuele resten van de fabricage te verwijderen.

Het touw of garen wordt in de reguliere voedselverwerkende industrie niet gebruikt. Vaak zit er ook een kleurstof in verwerkt.
Zoek naar onbewerkt (hennep) touw, dan kan het weinig kwaad. In theorie zullen deze wel bacteriën bevatten, maar voor het doeleinde waar je het voor gaat gebruiken denk ik niet dat het veel kwaad kan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image