Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer een peer onrijp is is deze droog ( lijkt wel koolraap zo vies)nadat hij rijp geworden is blijkt hij heel sappig te zijn, hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Een onrijpe peer is net zo sappig als een rijpe. Maar als de peer rijp is zijn de celwanden verzwakt, waardoor het sap makkelijk de cellen uit stroomt.
Als je lang en goed op de onrijpe peer kauwt zul je merken dat er evenveel sap in zit.
Dat je de onrijpe peer vies vindt is een kwestie van smaak. Ik heb ze liever iets onrijper. Dan vind ik ze smakelijker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
flyingcrow
11 jaar geleden
Wij hebben zelf perenbomen,deze zijn onrijp knapperig sappig en zoet,zodra ze rijp zijn worden ze zacht en melig en verliezen ze hun smaak,ik weet wel niet wat voor ras het is
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image