Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe, wanneer en waarin gebruik je de Arabische specialiteit "Halva"?

Halva is een zoete Arabische/Turkse ( etc...) specialiteit gemaakt van o.a. sesamzaadjes en suiker. Het wordt in bakjes verkocht in de oriëntaalse supermarkten en soms ook wel vers in grote blokken. In smaak varianten als vanille, chocola en met pistache nootjes. Wat ik eigenlijk nergens terug kan vinden is wanneer dit wordt gegeten. Is het een nagerecht? Of iets " lekkers bij de koffie? " een aanvulling op het ontbijt? Eet je het in plakken? Of brokkel je het ergens doorheen? Ik heb het al op diverse manieren gegeten maar ik weet nog steeds niet hoe men het in de landen wordt gegeten waar het vandaan komt.

Ik hoor daar graag eens meer over, omdat ik het zelf erg lekker vindt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
( oh ja, moderators, ik heb op goeie vraag.nl goed gekeken of er al andere vragen over Halva zijn geweest voor het geval dat mijn vraag weer wordt afgekeurd en verwijderd)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Halva is een van oorsprong Arabische lekkernij, bedoeld als deel van de zoete hapjes die op het Suikerfeest gegeten worden. Het feest na het vasten gedurende de Ramadan.
Het is een soort nougat, en alle landen rond de Middellandse Zee en in het Midden-Oosten hebben er wel een eigen variant van. Je eet het als snoep. Het wordt in kleine stukjes gesneden en bij de thee geserveerd.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Persoonlijk vind ik het ook heerlijk op witbrood. Jammer dat het zo calorierijk is!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het enige antwoord, maar prima en duidelijk.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding