Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Blijft een tube Zaanse mayonaise langer lauw dan mayonaise in een plastic fles?

Wij maken weleens een dipje voor bij de chips met mayonaise nu viel het mij op dat de dip gemaakt met Zaanse mayo lauwer smaakt/proeft dan mayonaise uit een fles dit terwijl ze even lang in de koelkast staan. Mijn vriend verklaard mij voor gek ;-) dus mijn vraag, zit het in mijn 'hoofd' of is het meer mensen opgevallen of is er misschien zelfs een hele goede reden (bijv verschil plastic en tube van metaal) waarom de ene warmer/lauwer proeft/smaakt dan de ander?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Het kan te maken hebben met vetgehalte. Zo vind ik vet roomijs altijd minder koud smaken dan minder vet ijs.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een tube is smal , dat raakt snel z'n warmte of koude kwijt . Dan nog een sterker punt een tube is van een een meer koude of warmte materiaal vaak ( zink , blik ) En plastic totaal niet . Dus pak een tube uit de koelkast en al snel neemt die tube de omgeving's temperatuur aan zo ook de inhoud . Een plastic verpakking heeft meer massa ( zit meer in vaak ) en dat in combinatie met het slechter temperatuur geleidend materiaal zou dus de plastic verpakking langer z'n koude vast houden .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image