Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je budgetslager bakjes met vlees invriezen?

De dunne plastieken bakjes van de budgetslager

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je kan dit soort bakjes in de vriezer zetten maar ze gaan wel heel snel stuk.
Dit soort van bakjes is eigenlijk niet geschikt voor de diepvries daar het plastic waarvan ze gemaakt worden niet goed overweg kan met de lage temperatuur in de vriezer. Ze worden nogal broos en het plastic gaat heel snel barsten en breken.
Eens ze bevroren zijn moet je heel goed oppassen bij het verhandelen van dit soort bakjes daar je ze heel snel breekt waardoor het product dat in de bakjes zit dan blootgesteld wordt en je vriesbrand riskeert.
Beter is om je vlees (of ander eetwaar) in een diepvriesdoosje te doen en zo in te vriezen dan riskeer je niet achteraf een uitgedroogd product te hebben.

Toegevoegd na 7 minuten:
Nog vergeten te vermelden:
Ik zou het in ieder geval niet doen wegens de eerder vernoemde redenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
+ van mij Ik zou invriezen in druksluitzakjes van AH, die zijn echt fijn, en je kan de lucht er goed uitkrijgen, en het zakje is lekker stevig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt die zakjes zijn goed maar als je een vriezer op een ordelijke manier wil vullen is het makkelijker om alles in diepvriesdoosje in te vriezen en daarna in een zakje te steken. Zo doe ik het al jaren en dit vind ik persoonlijk de beste manier. Als je iets in direct een zakje steekt en dan invriest heeft dit nooit een lekker stapelbare vorm, als je invriest in een doosje en dan in een zakje steekt heb je mooi stapelbare vormen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding