Wanneer moet je weer opnieuw calorieën tellen?
Als je calorieën telt,en je slaapt een nacht niet moet je dan de calorieën die je die dag eet gewoon optellen bij die wat je gister At of begin je na 24 uur gewoon opnieuw.
-- Obsessieve vreetbuien toen je 9 was.
-- Vorig jaar zomer boulimia.
-- Nu (in ieder geval afgelopen mei) weer vreetbuien. Gerelateerd maar niet ziekelijk:
-- Je bent veganist. Mijn conclusie: zowel voedsel als calorieën zijn een obsessie. Beide beheersen je leven, en wel op een ongezonde manier. Jouw vraag komt neer op "hoe moet ik mijn obsessieve gedrag zo volmaakt mogelijk uitvoeren?". Geen enkel antwoord zal jou echt helpen. Dat komt doordat je de verkeerde vraag stelt. De juiste vraag is: "Hoe kom ik van mijn obsessieve gedrag af?" Als dat obsessieve gedrag niet op zichzelf staat maar op zijn beurt een uiting is van een onderliggend probleem, zul je dat onderliggende probleem moeten aanpakken. Is er geen onderliggend probleem, dan moet je het obsessieve gedrag aanpakken. Voor beide heb je hulp nodig. Als je de werkelijke oorzaak aanpakt, wordt de vraag over het tellen van calorieën irrelevant. Je kunt dan namelijk weer gewoon onbezorgd leven zonder je daarover zorgen te maken, omdat je dan zult zien dat dit een non-probleem is. Zoek dus hulp. Professionele hulp. In je eentje red je het niet.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.