Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is gesteriliseerde slagroom?

Ik wil een taart bakken, maar er staat dat ik gesteriliseerde slagroom moet gebruiken. Is dat gewoon ongeklopte slagroom of heel wat anders, en waar kan ik dat dan kopen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk is dat slagroom uit een bewaarpakje. Dus wat niet in de koeling hoeft. Normaal gebruik je bij een taart gewoon slagroom in een bekertje ( uit de koeling) dat je zelf moet kloppen en bijv. opspuiten als het als decoratie is. Kijk even in het recept: moet je het door het beslag doen, dan is room uit een pakje prima. Moet het op de taart, dan zou ik gewoon een bekertje ( gepasteuriseerde, dat altijd zo) room gebruiken. Smaakt ook beter.

Toegevoegd na 1 minuut:
O ja, pakjes bewaarroom kan je bij elke supermarkt kopen. Meestal. in de richting van de pakken bewaarmelk.

Toegevoegd na 1 uur:
Nog even gestudeerd: op de bewaarpakjes slagroom staat UHT Dat is een sterilisatieproces. Op het pakje staan dus niet het woord gesteriliseerd, maar staat de verwijzing naar dit specifieke proces. Dit is dus het spul dat je nodig hebt. De goedkoopste optie is Aldi of Lidl.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding