Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel calorieën bevat een halve warme rookworst van de Hema?

Toegevoegd na 3 dagen:
Als ik al die reacties bij de antwoorden lees en de verwarring zie over calorieën en kilocalorieën verbaast het me niet dat half Nederland (bij wijze van spreken dan) te dik is ;-)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

De Hema rookworst bevat per 100 gram:

320 kcal
14 gr. eiwit
0.2 koolhydraten
30 gr. vet

Ik denk dat gemiddeld een rookworst 275 gr. weegt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ongeveer 395 colorieen...

Toegevoegd na 17 seconden:
calorieen dus;-(
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik schat een halve rookworst op 125 gram.
Dan eet je 425.000 calorieën.

Toegevoegd na 44 minuten:
Ik ben gek! Ik heb om één uur 's nachts mijn worst onder mijn scanner gelegd. En wat zien we daar? Kcal. Juist.
Plaatje bij antwoord
AWM
15 jaar geleden
Het is effe zoeken, maar bij de r van rookworst vind je het wel. Vermenigvuldigen met het gewicht van een hele worst, en dan delen door twee. Even bezig zijn is goed voor de spijsvertering........
Zie onderstaande link.
jc54
15 jaar geleden
Gewone rookworst is al het vetste vleesproduct op de Nederlandse markt. Wil een product de kwalificatie `mager` of `light` krijgen, dan moet het dertig procent minder vet of suiker bevatten. Bij een normale rookworst is al een vijfde van het gewicht vet. Zodoende is ook `magere` rookworst nog vetter dan hamburgers, gehaktballen of karbonade. De rooksmaak wordt in de meeste gevallen kunstmatig toegevoegd. Alleen de rookworsten van Albert Heijn en Hema zijn nog echt gerookt, zegt de Consumentenbond. Overigens is magere Hema rookworst wel de vetste.
In een rookworst zit 320 cal/100gram. Zo'n halve worst weegt toch gauw 250 gram, dus heb je na het verorberen van de lekkerste rookworst in Nederland 800 cal achter de kiezen. Als ik 10 min hardloop op de fitnesclub verbrand ik volgens het display zo'n 80 cal (loop niet zo hard meer), dus moet ik 100 min lopen om de worst te verbranden. En het was nog maar een halve.

Toegevoegd na 3 uur:
Lees voor cal + kcal
Dank je Antwoordman voor je opmerkaamheid.

Toegevoegd na 3 uur:
cal=kcal he, he.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik denk ongeveer 195 calorieren een hema rookworst staat erom bekend dat het een vette worst is,ik eet daarom geen hema rookworst
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing