Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn opa noemt een chocoladereep kwatta, wat bedoelt hij dan?

None

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Dat is grappig !!! Vroeger had je ook repen chocolades die kwatta heten. Ik ken ze ook nog. Dus een kwatta is een reep chocola .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger had je kwatta repen ik weet niet of dat merk nog bestaat. Het was een heerlijke reep.
12 jaar geleden
Hoogstwaarschijnlijk heeft je Opa in militaire dienst gezeten. Kwatta, merknaam voor een chocoladereep, was zeer populair onder soldaten:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kwatta_(merk)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kwatta (merk)

"Kwatta's Manoeuvre chocolaad. De beste vredestichter." Advertentie uit de Eerste Wereldoorlog.
Kwatta is sinds 1972 een volledig Belgische merknaam voor chocoladeprodukten. Eerder was het een Belgisch-Nederlands merk chocolade, geproduceerd in Breda en Bois-d'Haine (sinds 1913), met chocola afkomstig van een Surinaamse cacaoplantage met dezelfde naam. Het bedrijf Kwatta werd in 1883 opgericht door P. de Bondt en Jozef Gustaaf van Emden. Het merk is sinds 2001 in handen van de Amerikaanse multinational Heinz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heeft het "Kwatta mannetje" bij jouw opa veroorzaakt! Dat kereltje stond in die vervlogen dagen met z'n beeldmerk prominent voor chocolade...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing