Zalm op laatste houdbaarheidsdatum invriezen?
Ik heb zalm gekocht in de supermarkt (verpakt met een TGT datum erop). Ik heb deze in de koelkast gelegd en heb hem toen niet gegeten. OP 21.10.2012 zag ik op het etiket 21.10.2012 als de te gebruiken tot en met datum erop staan. Omdat ik 's avonds ging uiteten, heb ik de zalm dus op de laatste datum dat ik hem nog zou kunnen eten in de vriezer gelegd. Is dit verstandig? Aan de ene kant denk ik: op het moment dat hij nog gegeten kon worden is hij de vriezer ingegaan. Dus het verlengt de houdbaarheid. Aan de andere kant heeft hij dus wel VOOR deze datum in de koelkast gelegen. Wie weet antwoord? Op internet vind ik namelijk niets over deze specifieke vraag.
Bedankt!!!!
Toegevoegd na 2 uur:
Bedankt voor de reacties tot nu toe! Ik zie inderdaad dat de reacties wat verschillend zijn. @ bekend: Normaliter ben ik ook erg voorzichtig rondom bewaren van eten (ben er in elk geval nog nooit ziek van geworden), maar ik vind een eerdere reactie van een andere gebruiker ook wel logisch: dat als je het zelf een paar dagen later in de supermarkt zou kopen (als de datum dus bijna verstreken is) je het dan ook gewoon in de vriezer kan doen.
Wordt vervolgd ;)
Misschien zijn er nog wel koks onder de lezers? :)