Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb altijd trek als ik uit school kom en ik moet driekwartier fietsen en dan koop ik altijd wat te eten maar dat wil ik niet. Wat moet ik doen?

Ik denk dat ik te veel eet omdat ik altijd uit school iets te eten koop (broodje, chips, ...) en dat kost mij ook best veel geld, maar ik doe het wel altijd omdat ik trek heb.
Is er een manier om daar vanaf te komen?

(ik ben niet dik omdat ik best veel sport maar toch)

Toegevoegd na 33 minuten:
ik koop trouwens bijna nooit chips meestal een croissant omdat ik denk dat dat beter is dan koek/snoep/chips ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Meer geonde snacks meenemen naar school en die bewaren voor als je moet fietsen.
Extra boterham, stuk fruit, gekookt ei etc.

Toegevoegd na 39 minuten:
Zo gezond is een croissant niet. Het is alleen lucht en bladerdeeg, het vult eigenlijk amper, weinig voedingswaarde.
1 croissant heeft ook iets van 11 gram vet.

Je kunt echt beter extra boterhammen (volkoren uiteraard) meenemen, of iets als yoghurt met muesli. (Beker yoghurt, boterhamzakje met portie muesli er in doen, even schudden en drinken maar).
Ritsuka
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zorg ervoor dat je voldoende te eten meeneemt naar school. Verdeel je "rantsoen" gelijkmatig over de dag. Eet dus niet alles meteen de eerste pauze op, maar houd nog wat over voor de latere pauze(s).
bamibal
12 jaar geleden
Als het voor jou mogelijk is kun je ervoor kiezen om je geld thuis te laten. Dit deed ik als student ook. Zo bescherm je jezelf voor het kopen van snacks. En zoals voorgaande antwoorden zeggen: neem genoeg eten mee naar school! Beslis vooraf wat je bijvoorbeeld voor de terugweg bewaard, daar kun je je dan op verheugen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing