Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat was dit voor een spruitgroente?

Bij een stand had ik een spruitgroente geproefd die na even kauwen een rare smaak gaf alsof er electriciteit door je mond liep (b.v likken aan de uitsteeksels van een grote platte batterij,of zilverpapier tegen je geplombeerde kies).
Waar gebruikt men dit voor?

Toegevoegd na 11 minuten:
de kleur was groen.en de blaadjes waren ovaalrond een beetje hartvormig

Toegevoegd na 6 dagen:
Bedankt voor de antwoorden en reacties!

12 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is Sechuan cress. De batterijsmaak werkt neutraliserend bij wijnproeven.

Sechuan Cress heeft lichtgroen blad met een mondgevoel van licht sprankelend (champagne) naar tintelend verdovend. Dit uitzonderlijke mondgevoel is voor liefhebbers een aandachtstrekker. Het is een ervaring!
Sechuan Cress komt door zijn verdovende tinteling tot zijn recht in alle soorten van cocktails, vruchtensappen, amuses en sorbet/waterijs.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe heb jij dit leren kennen, amadea ? waar en hoe ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een product van een Nederlands bedrijf zie:http://benelux.koppertcress.com/collection/Cress?page=2 Te verkrijgen bij Horecaleveranciers en sommige groenten speciaalzaken.
flyingcrow
12 jaar geleden
Wacht maar eens tot je op zo'n blaadje kauwt!,dat zal dus nooit meer doen!Het was op de Floriade dat ik dit proefde.

Andere antwoorden (1)

ik denk dat je artisjokken bedoelt.
de blaadjes haal je eraf en daarmee dip je de dipsaus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
flyingcrow
12 jaar geleden
nee echt niet,artisjok is geen spruitgroente en heeft deze smaak niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar je omschrijving, de kleur en de smaak (vies!) doen mij er echt aan denken...
flyingcrow
12 jaar geleden
Vind ik ook niet nodig,hij is in ieder geval niet van mij.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding