Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is mijn pizza mozzarella nog te eten? Zie foto &uitleg.

De pizza is donderdag middag ontdooit, in een koelkast van +6 graden c.

Op de doos staat dat de pizza binnen 24 uur opgegeten moet worden. MAAR.......

Neem bijvoorbeeld pasta: daar staat ook een uiterste houdbaarheidsdatum op terwijl de pasta nà deze data ook nog prima te eten is.

Hoe zit dat bij pizza?

Het zal er vast niet voor de grap op staan, maar ik vind het ook er erg zonde de pizza weg te doen.
We geeft mij wijs advies? ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de doos staat dat de pizza binnen 24 uur geconsumeerd moet worden na ontdooien* zie foto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is er 'erg zonde' aan het weggooien van een pizza? Het is maar een pizza..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tsja, misschien ligt het er ook aan hoe veel je uit kan geven in een maand. Toch weer 1.30euro
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Ik heb vorige week zaterdag casa di mamma pizza's mozzarella en bolognese gekocht bij kwalbert, omdat ze in de bonus waren. Maar helaas vriezer vol, dus pizza's in de koelkast, opgegeten op Woensdag. Waren nog gewoon goed.
HeerVoldemort
12 jaar geleden
En ja, goed eten weggooien IS zonde, vind ik ook.
Al was het maar €0,25 dan nog, als het niet nodig is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pressies Meneer Voldemort. Ben ik met je eens.
flyingcrow
12 jaar geleden
ik ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als hij niet goed meer is en je wilt hem niet weggooien dan kan je er altijd nog mee frisbie-en.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mindseye haha :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahah lol!! Misschien had ik dat moeten doen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ruikt hij goed?
ziet hij er goed uit?
Dan kun je hem rustig eten. Fabrikanten houden altijd een behoorlijke marge aan om geen klachten te krijgen
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, pressies... Ik ga eens even kijken of hij nog goed ruikt & lijkt. Bedankt voor de tip.
als je een huisdier heb zoals een kat laat hem dan een stukje kaas ofzo eten. dieren eten namelijk geen bedroven goed. en als de pizza er voor de rest goed uitziet dan is de pizza meestal wel te eten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
Mijn kat at absoluut niets wat niet uit een blikje of zak kwam waar op stond dat het voor katten was. Dus zou hier niet werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel en creatief. We hebben wel een hond. Maar die eet echt alles wat maar een beetje op eten lijkt. :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hond eet nog een baksteen, als er maar jus op zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Honden eten zelfs schapenstront. Dus dit lijkt me niet de meest betrouwbare manier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hihihi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Arme kat.
De pizza is zo te zien zonder vlees of vis, dan kun je hem nog wel eten (indien reuk en smaaktest gunstig uitvallen.)
Als je de pizza op 6 graden bewaard hebt, kan er weinig fout gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je deze pizza bakt in de oven zullen de eventuele bacterien allemaal gedood zijn,en kun je hem rustig eten.
Als hij nou weken in de koelkast had gestaan ,zou hij bedorven kunnen zijn,maar dan had je het wel geroken.Nee zo'n beetje over tijd kan geen kwaad.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ernstige denkfout flyingcrow!!! Een pizza gaat in een oven op 200°C maar niet alle onderdelen van de pizza bereiken dezelfde temperatuur. Sterker nog: de gemiddelde consument doodt slechts de helft dan de aanwezige bacteriën omdat hij niet goed weet hoe een pizza gebakken moet worden, en pizza's uit de winkel zijn veel dikker dan een traditionele. Sommige onderdelen van de pizza worden niet warmer dan 60°C, en dat is genoeg om heel veel bacteriën in leven te laten. In het geval van de vraagsteller is het waarschijnlijk geen probleem, maar let op met de aanname dat verhitten automatisch alles doodt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt Gabi, heel belangrijke informatie!
flyingcrow
12 jaar geleden
Bedankt reageerders,weer wat geleerd.
Als er geen schimmels of iets anders opzit, En hij goed ruikt. Dan kun je hem echt wel eten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding