Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is brood, met het huidige warme weer (rond 30 graden), langer houdbaar als je het in de koelkast bewaart?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Langer houdbaar wel, maar omdat het sneller uitdroogt is het minder lekker.

Je kunt je verse brood het beste in de viezer bewaren. Je ontdooit wat je per keer nodig hebt. Je hebt dat brood dat smaakt als vers!
bamibal
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, brood wordt juist sneller oudbakken in de koelkast.
Utrecht
12 jaar geleden
Bij deze temperaturen droogt brood veel vlugger uit, in de koelkast waar het ook vochtiger is niet, dus blijft het langer vers, doe ik altijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het blijft zeker langer houdbaar. Het zal minder snel beschimmelen. Wel droogt het wat uit. Je kunt het zonder problemen eten maar lekkerder is even toasten of er een tosti mer maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Brood kun je het beste en het langste vers houden in de diepvries. Als je het wilt ontdooien, doe dat dan op kamertemperatuur en niet in de magnetron. Door het invriezen behoud het brood z'n vochtgehalte en krijgen schimmels en bacterien geen kans. Bij ons thuis liggen er altijd 2-3 broden in de diepvries.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik bewaar mijn brood in een plastiek zak en dat dan in een broodtrommel... zo blijft het lekker vers, heb nog nooit schimmel of droog brood gehad
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing